هدف پرورشی تثبیت رفتار و اصلاح نگرش دانش آموزان است

کاشمر(پانا)- معاون پرورشی دبیرستان الزهرا (س) تاکید کرد هدف فعالیت های پرورشی تثبیت رفتار و اصلاح نگرش دانش آموزان است و ما وظیفه ای داریم که ‏عشق،آرمان و هدف است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف پرورشی تثبیت رفتار و اصلاح نگرش دانش آموزان است

زیبا نیکدل معاون پرورشی دبیرستان الزهرا (س) در گفت و گو با پانا گفت: حدود ۳۰ سال است که به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده ام.

وی شرایط این روزهای فعالیت پرورشی در مدرسه را خاص ارزیابی کرد و گفت: در این شرایط کرونایی و غیر حضوری بودن مدارس که از ارتباط موثر چهره به چهره و تاثیر گذاری مربی محروم هستیم، تمام تلاشمان این است که فعالیتهای پرورشی را به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مسلماً ارتباط با نسل جوان که شاداب و پر نشاط هستند، متقابلاً باعث ایجاد روحیه نشاط در ما می‌شود و مهترین هدف من در ارتباط با بچه ها ایجاد بهداشت روانی در آنها و آشنا کردنشان با قرآن، نماز و دین شناسی و تعقّل هر چه بیشتر آنهاست که باعث ایجاد احساس رضایت و رسیدن به نشاط و در نهایت اعتماد به نفس در آنها می‌شود.

وی ادامه داد: سخت ترین فعالیت من در ارتباط با دانش آموزانی است که به دلایلی دچار آسیب و مشکل می‌شوند، خیلی متاسف می‌شوم و این برای من سخت است که بپذیرم، پس تمام تلاشم را می‌کنم تا جایی که به من مربوط می‌شود و با همکاری دیگران مشکل فرد را برطرف سازم.

نیکدل در جواب به سوال آیا از پذیرفتن این مسئولیت پشیمان شده اید گفت: اصلاً هیچ وقت این احساس را نداشتم، بلکه همیشه خداوند را شاکر بودم که به من توفیق خدمت به پاکترین بندگانش را عطا کرد.

وی درمورد ماندگارترین معلم هایش این چنین گفت: معلم پایه اول دبستان و پنجم من خانم زحمتکش بودند و تا جایی که اطلاع دارم در قید حیات هستند و از خداوند برای ایشان عمر با عزّت و دلی شاد مسئلت دارم، ایشان بسیار مهربان، دلسوز و دوست داشتنی بودند.

نیکدل ادامه داد: وظیفه ما این است که در جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با کیفیت هر چه بیشتر با توجه به آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی تدوین برنامه ای را داشته باشیم و با تلاش و توکّل و امید اثربخشی، آنها را برای دانش‌آموزان اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: مهمترین مسئولیتی که داشتم در برنامه‌های اردو، با بچه ها بوده که وظایف امنیتی و حفاظتی دانش‌آموزان مسئولیتی سنگین و حساس است که بیشتر از همه به شناخت و آگاهی عالی از دانش آموزان می انجامد که امر بسیار مهم و لازم برای یک مربی است.

نیکدل در جواب به سوال چه پیامی به دانش آموزان دارید، گفت: اول اینکه ارتباطشان را با خدا، نماز، قرآن و اهل بیت زیاد کند و دوم اینکه نهایت تلاششان را در علم آموزی و کسب مهارت ها در دوران نوجوانی و جوانی خود داشته باشند.

وی افزود: توقع من از مسئولان این است که مانع موجود در کار را حذف کنند و از دانش آموزان تلاشگر و موفق، قدردانی و حمایت کنند و آرزوی توفیق و سربلندی را برای این مسئولین زحمتکش و بلند همت خواستارم.

سارا سلیمانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار