اختراع شیلد هوشمند توسط دانش آموز خلاق منطقه 4 تهران
تهران (پانا) - دانش آموز خلاق و مبتکر آموزش و پرورش منطقه 4 موفق به سه اختراع از جمله ساخت شیلد هوشمند شد.
![اختراع شیلد هوشمند توسط دانش آموز خلاق منطقه 4 تهران](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTE5M2QwM4AS/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH4pNwlfZ997IsAIKXaKdntA,,/MTE5M2QwM4AS.jpg)
محمد مدینه ای، دانش آموز منطقه چهار با نیاز سنجی هوشمندانه، در بحران کرونا، موفق به ساخت سه دستگاه ابتکاری، شیلد هوشمند، سنسور خاموش و روشن کننده کلید آسانسور و دستگاه هوشمند ضد عفونی کننده موبایل شد.
محمد مدینه ای ضمن تشریح اختراعات خود به پانا گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی و وجود بیماری کرونا همه ما از لمس کردن و دست زدن به اشیا خودداری می کنیم و سعی داریم کمترین تماس را با اشیا داشته باشیم از این منظر شیلد خودکار با حرکت دست بالا و پایین می رود و نیاز به لمس آن برای بالا و پایین آوردن نیست. همچنین در اماکن مختلف کلیدهای آسانسور وسایل آلوده ای هستند و سنسور هوشمند خاموش و روشن کننده کلیدهای آسانسور باعث می شود تماس با این اشیا کمتر شود.
شهاب روز بهانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه چهار ضمن تبریک این موفقیت و قدردانی از تلاش های مدیر پژوهش سرای آفرینش در شناسایی و هدایت دانش آموزان صاحب ایده گفت: دنیای فردا را تلاش و همت جوانان کشور می سازد و در این میان اختراعات و ابتکارات آن ها جایگاه ویژه ای داشته و نقش بسزایی در ابعاد مختلف کشور از جمله تولید ثروت و توسعه پایدار دارد.
وی گفت: تولید و پژوهش و تربیت نسل خلاق با بینش علمی پژوهشی و اندیشه های قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) در اولویت برنامه های معاونت متوسطه است و تلاش دانش آموزان پژوهشگر و با استعداد که هوشمندانه در کنار تحصیل و درس، فکورانه به ابداع و اختراع فکر می کند و ایده را به عمل تبدیل می کنند ستودنی است.
روزبهانی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت دانش آموز محمد مدینه ای، که توانست اختراع کم هزینه و پرفایده ای را به عرصه فناوری و اختراعات به عنوان نوجوان صاحب فکر و ایده معرفی کرد و او را مورد توجه و تشویق قرار داد.
سعیدی نیا، مسئول پژوهشسرای آفرینش گفت: تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش های فردی و گروهی در بین دانش آموزان، شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد و علاقه مند، تلفیق دانش نظری و فعالیت های عملی و کاربردی، پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان از مهم ترین اهداف ما در پژوهش سراهاست.
وی ادامه داد: محمد مدینه ای، دانش آموز خلاق و تلاشگر پایه دهم از دبیرستان احسان و عضو فعال و ثابت پژوهشسرا ی آفرینش است که بسیار خلاقانه و هوشمندانه با توجه به نیاز سنجی با جمله معروف خودش که آن را ملکه ذهنش ساخته « احتیاج، مادر اختراع است» فعالیت می کند. به ویژه در ماه های اخیر با توجه به مجازی شدن فعالیت های پژوهش سرا وی همچنان در این محیط فرآیند تحقیق و پژوهش خود را به صورت شبانه روزی پیگیری می کند و در کنار درس و مدرسه به عنوان یک پژوهشگر موفق توانست ایده های خود را خلاقانه عملیاتی کند.
ارسال دیدگاه