رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:
ایجاد اجتماعات یادگیری حرفه ای، از مولفه های توسعه و سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است
کرمان(پانا)-رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه نشست هم اندیشی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان و روسای این حوزه با مدیران، روسا، معاونان و کارشناسان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که به صورت مجازی و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، گفت ایجاد اجتماعات یادگیری حرفه ای از مولفه های مهم توسعه و سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا همت پور با بیان این که اصل و اساس هر دانشی بر پژوهش استوار است، افزود: اگر در برنامه درسی و فعالیت های آموزشی در حال انتقال دانش یا تخصصی به دانش آموزان هستیم همه این ها بر پایه پژوهش هایی است که افراد متعددی به آن دست یافته اند و پژوهش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: بحث پژوهش در آموزش و پرورش، بر اساس سیاست محوری وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود که پژوهش محور بودن یک مدرسه در اولویت آن است و این پژوهش محوری مولفه های خاصی دارد که اگر تبیین نشوند به بحث پژوهش محوری در مدارس نخواهیم رسید.
رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان ضرورت پژوهش محوری مدارس، تاکید کرد: مدرسه پژوهش محور ارکانی دارد، معلمش باید پژوهنده و دانش آموزش پرسشگر باشد، باید از دانش آموزان بپرسیم که امروز چند پرسش خوب مطرح کرده و معلم توانمند هم باید بتواند پاسخگو باشد، اگر معلم نتواند پاسخ درستی به پرسش های دانش آموز بدهد قطعا روحیه پرسشگری اش از بین می رود.
همت پور گفت: نیاز است در مدارس، هم روحیه پرسشگری دانش آموزان و هم توانمندی معلمان تقویت شود و فراموش نکنیم که دانش آموز پرسشگر در مدرسه پژوهش محور رشد می کند.
وی در خصوص موضوع توسعه و سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمان گفت: زمانی می توانیم تحلیل درستی از یک موضوع داشته باشیم که اطلاعات و داده های درستی از آن موضوع در دست باشد، در آموزش و پرورش روش های نوینی با بهره گیری از مطالعات پژوهش ها در ارتقای توانمندی معلمان دنبال می شود که اجتماعات یادگیری حرفه ای یکی از آن هاست، مدارس ما باید در این زمینه فعال شوند و برنامه ریزی های متمرکز مدیران مدارس باید در حوزه اجتماعات یادگیری حرفه ای متمرکز شود تا شاهد ارتقای بیشتر شایستگی های حرفه ای معلمان باشیم.
ارسال دیدگاه