مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پیامی به مناسبت هفته قرآن مطرح کرد:

سبک زندگی قرآنی، نقشه راه پیروزی و سعادت دانش آموزان است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سبک زندگی قرآنی، نقشه راه پیروزی و سعادت دانش آموزان است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن پیامی صادر کرد که متن پیام وی بدین شرح است:

نسیم کوی جانان است قرآن چو خورشید فروزان است قرآن

به گلزارش خزان راهی ندارد بهاران در بهاران است قرآن


باسمه تعالی

اکنون که با شوقی بی پایان در کرانه اقیانوس روشنی و آگاهی، و آستانه سرزمین خورشید و درخشندگی، یعنی هفته قرآن هستیم، جان و دل را در زلال آیات روح نواز وحی تازه میکنیم و با عزمی راسخ تر به سوی قله های سعادت و سلامت گام برمیداریم.
امروز 24 آذر ماه و دومین روز این هفته مبارک، مصادف با زادروز عالم اندیشمند و قرآن پژوه بزرگ علامه میرزا ابوعبدالله زنجانی نویسنده کتاب معظم تاریخ قرآن است. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم روشن بین، با افتخار یادی می کنیم از ده ها و صدها مفاخر بزرگ قرآنی اهل زنجان در جهان اسلام، از جمله احمد سهروردی، احمد نجفی زنجانی، آیت الله سید عزالدین حسینی، آیت الله محمداسماعیل زنجانی، ابوالفضل بهرامپور، حاج علی اکبر کفعمی، که از دیرباز تا امروز، در رشته های مختلفی چون کتابت قرآن، تفسیر، اختلاف قرائات، قرآن پژوهی و ...، چونان ستارگانی درخشان و پرفروغ نورافشانی کرده اند.

آری زنجان با وجود چنین بزرگانی همواره دارالقرآن و شهر قرآنی بوده و بحمدالله بدنه آموزش و پرورش استان نیز از وجود نخبگان و فعالان قرآنی بسیاری بهره مند است که به عنوان دانش آموز ، معلم و مربی در خدمت قرآن هستند و با خلوص و پشتکار ستودنی، معارف قرآنی را نشر میدهند، کسب ده ها و صدها مقام کشوری در مسابقات قرآنی دانش آموزی و فرهنگیان،جلوه ی ذره ای از این آفتاب جاودان است.

الگو و سبک زندگی قرآنی، نقشه راه پیروزی و سعادت همه ما مسلمانان، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان جویای دانش و آگاهی است.

ضمن گرامیداشت این هفته معظم و مقدس، و درود بر جانفشانان این عرصه، متعهد می شویم که نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) یکی از بزرگترین و اصلی ترین برنامه های مجموعه آموزش و پرورش استان زنجان باشد.

حسن مظفری

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار