فعالسازی انجمن‌های فرهنگی و تربیتی موجب تحول حوزه پرورشی می‌شود

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار گفت با فعال شدن تمامی انجمن های کانون های فرهنگی وتربیتی، تحولی عظیم در حوزه پرورشی و فرهنگی ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالسازی انجمن‌های فرهنگی و تربیتی موجب تحول حوزه پرورشی می‌شود

احمدعلی سرحدی، در نشست های ماهیانه کارشناسان و مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی چابهار با تاکید بر فعال شدن تمامی انجمن ها اظهار کرد: تعامل با مدارس و مدیران، داشتن برنامه، طرح و ایده و تولید محتوای آموزشی زمانی به صورت قابل قبولی عملیاتی خواهد شد که انجمن ها به صورت پویا و عملیاتی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به جایگاه پرورشی و تربیت بدنی در تربیت نسلی توسعه نگر افزود: زمانی می توانیم دانش آموزانی آشنا به زندگی به سبک اسلامی و ایرانی تربیت کنیم که کانون های فعالی داشته باشیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: کانون فرهنگی و تربیتی شهید باهنر چابهار، الگویی برای کشور و استان بوده و هست و در این مورد هنوز هم نیاز به تحرک و برنامه ریزی بهتر داریم.

سرحدی از کانون‌های فرهنگی و تربیتی به عنوان بازوی توانمند معاونت پرورشی و تربیت بدنی یادکرد و گفت: اگر کارشناسان این کانون‌ها بتوانند برنامه ریزی سالیانه و مدت دار خوبی داشته باشند، می توانیم دانش آموزان تمام ساحتی بر اساس اهداف سند تحول بنیادین به جامعه تحویل دهیم.

کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش چابهار نیز در این نشست گزارشی از فعالیت کانون های این شهرستان ارائه کرد و گفت: موفقیت های سال های گذشته کانون فرهنگی و تربیتی شهید باهنر در حوزه های مختلف خود نشان از تلاش همکاران بوده ولی هنوز کافی نیست، چرا که فعالیت در این حوزه برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش باید به شکل تخصصی انجام شود.

محسن جهانتیغ با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین بویژه در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: تمامی عملکرد معاونان و مربیان پرورشی را جمع آوری کرده تا بتوانیم برای محقق کردن قسمت های پرورشی و تربیت بدنی در سند تحول بنیادین قدمی برداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های کانون و فرهنگی و تربیتی چابهار باید از طیس تا دمبدف آخرین مدرسه آموزش و پرورش این شهرستان انجام گیرد چرا که در این صورت می توانیم فعالیت های انجمن های مختلف را به دانش آموزان آموزش دهیم.

رییس کانون فرهنگی و تربیتی شهید باهنر چابهار نیز در این نشست به موفقیت های این کانون در استان و کشور اشاره کرد و گفت: در شهرستان چابهار بیش از 200 نفر مجری توسط انجمن مجریگران کانون دوره های مقدماتی را گذرانده و به زودی بعد از شکست کرونا شاهد برگزاری دوره ای پیشرفته این دوره ها خواهیم بود.

مهدی عامری با اشاره به جایگاه رسانه و خبر خاطر نشان کرد: انتخاب و اعزام عبدالقادر شیخ زاده کارشناس کانون فرهنگی و تربیتی شهید باهنرچابهار برای شرکت در دوره مدرسی خبرگزاری پانا به زاهدان می تواند تحولی عظیم را در حوزه خبر و رسانه داشته باشد، چرا که طرح هر مدرسه یک خبرنگار قرار است در سال تحصیلی جاری انجام شود.

رییس کانون فرهنگی و تربیتی شهید باهنر چابهار در پایان گزارشی از اقدامات انجام شده در ماه گذشته توسط انجمن های مختلف را ارائه و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد تحولاتی عظیم در حوزه پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است ناهید شهرکی به عنوان مدیر کانون فرهنگی و تربیتی دخترانه صادقیه شهرستان چابهار منصوب شد.

خبرنگار: عبدالقادر شیخ زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار