رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
آموزش پیش نیازهای مهارت تحصیلی و فرایندهای روانشناختی پایه
تهران(پانا)- دورههای آموزشی جهت آموزگاران پایه اول، مدیران و معاونین آموزشی با همکاری معاونت ابتدایی آموزش و پرورش بهارستان ۱ و مدیریت مرکز مشکلات ویژه یادگیری بوستان برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، دژن رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه معلمی، کرامتی سترگ و تحفهای آسمانی است که خداوند به انسان عطا کرده است، گفت: یکی از مهمترین ملاکها برای داشتن آموزش و پرورش پیشرفته، توجه و پرداختن به توانائیها، استعدادها، علایق و خصوصیات منحصر به فرد هر یک از افراد تحت تعلیم و همچنین آموزش آنها براساس آن ویژگیها است.
او با تاکید بر محدودیتهایی که دانشآموزان با نیازهای ویژه در یادگیری از خود نشان میدهند، اظهار کرد: منطقی است که باید متناسب با نیازهای آموزشی آنها و برای برطرف کردن موانع تحصیلی تدابیری را اتخاذ کرده و اجرا کنیم. لذا در همین راستا مرکز مشکلات ویژه یادگیری بوستان با همکاری معاونت ابتدایی آموزش و پرورش بهارستان یک کلاسهای آموزشی برای آموزش آموزگاران پایه اول و مدیران و معاونین آموزشی برگزار کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش پیشنیازهای مهارت تحصیلی و فرایندهای روان شناختی پایه با توجه به مراحل رشد کودک، در سه مرحله به دانشآموزان پایه اول منطقه بهارستان یک، در حال اجرا است، تصریح کرد: فاز اول این برنامه آموزشی در مرداد ماه برای ۶۲ کلاس غیر حضوری برگزار شد و ۳۱ آموزگار، به مدت سی روز مورد آموزش قرار گرفتند.
دژن خاطرنشان کرد: فاز دوم این دوره آموزشی از تاریخ ششم مهرماه آغاز شد ه و به شکل غیر حضوری ۴۰ تا ۴۵ آموزگار اول، مدیر و معاون آموزشی مدرسه را مورد آموزشهای لازم قرار میدهد. مدارس دوره اول در ۵ گروه سازماندهی شدهاند و آموزش غیر حضوری تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت و فاز سوم این طرح دی ماه آغاز خواهد شد.
ارسال دیدگاه