آغاز طرح بازدید کلاس های شیشه ای در بهارستان یک
بهارستان یک(پانا)-طرح بازدید کلاس های شیشه ای بهارستان یک به صورت مجازی و روزانه از مدارس به همت کارشناسی گروه های آموزش ابتدایی در این ناحیه آغاز شد .

به گزارش دفتر اطلاعرسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ، طرح بازدید کلاسهای شیشهای به صورت مجازی و روزانه از مدارس به همت کارشناسی گروههای آموزش ابتدایی در این ناحیه آغاز شد .
سمانه رحیمی کارشناس گروههای آموزش ابتدایی در خصوص این طرح گفت : طبق تقسیمبندیهای صورت گرفته از مدارس ، در طی ١٤ هفته از ١٠٢٩ کلاس درس به کمک تیم متشکل از ٦ ناظر حوزه ابتدایی بازدیدهای لازم صورت خواهدگرفت .
رحیمی در ادامه افزود: طرح بازدید به منظور تحلیل نظاممند و راهبردی آموزش به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصتها و چالشها و همچنین نهادینه کردن ارزیابی درونی به عنوان یکی از فرایندهای اصلی بهبود فعالیتهای آموزشی و ارتقای کیفیت فعالیتها، ارائه راهکار و پیشنهادات مناسب و کمک به برنامه ریزی برای بهبود آنها است.
کارشناس گروههای آموزشابتدایی در خصوص هدف این طرح بیان کرد: هدفهایی که در فرایند نظارت تعیین شدهاند، بسیار دقیق و قابل سنجش و براساس تدریس یک واحد درسی است.
در آغاز طرح، ابتدا ساختار و محور نظارتی بر مبنای آموزشمجازی که با همفکری تیم نظارت و با زیرنظر گرفتن چند کلاس بصورت رندوم و ارزیابی نقاط ضعف و قوت آنها در قالب چارچوب تدوین گردیده، در اختیار همکاران قرار داده میشود و سپس نظارتها بر اساس محور و ساختار تبیین شده صورت میگیرند.
در تعیین اهداف نظارتی سعی شده که بیشتر جنبه مدیریتی کلاس و توجه به تدریس فرآیند محور در نظر گرفته شود و تعامل دانشآموز با معلم و مشارکت دانشآموزان با هم، تکالیف ساده و در عین حال خلاقانه و کاربردی و تشویق دانشآموز به ساخت ابزار در این سنجش بسیار حائز اهمیت است.
ویژگیهای نظارت و تیم نظارتی اصلاحگر، مثبتنگر، واقعگرا، کارا و غایتنگر و فرهنگمدار ، برای کسب اطمینان از اینکه اقدامات و فعالیتهای جاری نظام تعلیم و تربیت در بستر فضای مجازی، در جهت اهداف پیشبینی شده و مطابق با اقدامات برنامه ریزی شده است.
رحیمی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف مهم تیم نظارتی از کنترل و نظارت، به منظور حصول اطمینان از اینکه اهداف آموزشی همانگونه برنامهریزی شدهاند که انجام میپذیرند و اصلاح انحرافات و رفع نواقص قابل ملاحظه و مهم مشاهده شده و شناسایی همکاران فعال و خلاق و تقدیر از آنها،در طی این فرایند لازم است.
لازم به ذکر است که ساختارهای ارائه شده به عنوان محورهای نظارتی به هیچ عنوان منافاتی با خلاقیت و کار خلاقانه همکار نداشته و باعث ایجاد زمینهسازی، شکلدهی منسجم به کلاس درس و درک بهتر مفاهیم درسی است.
ارسال دیدگاه