تنها راه چاره برای پیشگیری از کرونا تعقل و تغییر شیوه زندگی است

ورامین(پانا)- طبق آمار و نمودارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و مبادی ذی‌ربط، طی چند روز اخیر، شواهد و قرائن نشان از اوج‌گیری مجدد مبتلایان به کرونا و افزایش فوتی‌ها در کشور دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تنها راه چاره برای پیشگیری از کرونا تعقل و تغییر شیوه زندگی است

با مقایسه نمودارهای آماری وزارت بهداشت طی چند روز اخیر، به اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا رسیده‌ایم.

علیرضا فرجی خبرنگار و مسئول ورزشی ورامین غفلت مردم را عاملی در جهت شکل ‌یری احتمالی موج سوم دانسته و اذعان کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سفرهای غیر ضروری به واسطه تعطیلی‌های اخیر، پرهیز از رعایت دستورالعملهای بهداشتی در برخی مراسم های عزاداری، حضور در اماکن غیر بهداشتی و بسیاری موارد دیگر، عاملی در راستای اوج‌گیری نامتعارف است.

او با حساس توصیف کردن شرایط گفت: سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای پیش‌زمینه‌ای باید با استقرار در منازل از مبتلا شدن به این ویروس بیمه شوند.

فرجی این ویروس را بسیار موزی و خطرناک دانسته و اشاره داشت: گویا سایه شوم این ویروس موزی و خطرناک، خیال رخت بربستن از این کره خاکی را ندارد تا همچنان قدرت خود بر نسل امروز را دیکته نماید.

او، درایت شهروندان دیگر کشورها را مصداق بارز تعقل برای مبارزه با کرونا برشمرد و تاکید کرد: خوشبختانه اکثر کشورهای درگیر با این بیماری به واسطه درایت و تعقل در رفتار و تصمیم‌گیری در کنار برنامه‌ریزی و کمک مدیران ارشد، کرونا را شکست داده و تا حدودی به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

او مردم ایران را خاص در جهان توصیف کرد و گفت: حال با چنین فرمولی در بعد ساختاری کرونا، جماعت ایرانی بدور از هرگونه دلهره و با بی‌مبالاتی به سراغ چالشهای متفاوت رفته تا همچنان کشور را به قهقرا رهنمون سازند و هر روزه با رفتار و تصمیمهای خودسرانه و نابخردانه ، به اسقبال موج‌های جدید میروند.

فرجی تغییر نگرش را راهکار اصلی مبارزه عنوان کرد و افزود: دراین میان تنها راه چاره، تعقل و تغییر شیوه زندگی است تا بتوان با عبور ازین برهه زمانی آنچه راه و رسم دلنشین گذشته بوده را بازگردانیم.

این خبرنگار درایت مسئولین را تنها راه حل برون‌رفت از این بحران دانسته و گفت: امید می‌رود مسوولان و مدیران کشوری و لشگری، چاره‌ای اندیشیده و با تامین مایحتاج زندگی در کنار حفظ ساختار شغلی، امنیت شغلی، رعایت اصول شهروندی و دیگر موارد، یاری‌گر همنوعان خود برای برون رفت از این بحران باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار