معاون آموزش متوسطه استان؛

آمارهای فرا سازمانی از عملکرد آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی می گویند

تبریز(پانا) - معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان شرقی در خصوص جزئیات کسب رتبه های آموزش و پرورش استان در 6 سال گذشته بر اساس آمارهای فرا استانی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آمارهای فرا سازمانی از عملکرد آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی می گویند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، عاشور اکرمی در جمع مدیران ارشد استانی و برخی صاحبنظران و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت در پاسخ به این پرسش که" آموزش و پرورش استان اذربایجان شرقی با باند و رانت و پارتی مدیریت می شود و با آمارسازی غیر واقعی عملکرد سیستم را ارتقا یافته معرفی می کند"، واقعیت را چیزی غیر این عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر اساس مشی دولت تدبیر و امید، اعتدال را در راس فعالیت خود قرار داده و وابسته به هیچ جناح و گروهی نبوده و در تمام انتخاب ها، حرکت ها و برنامه ها اعتدال پیشه کرده است.

معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان شرقی توضیح داد: در آموزش و پرورش یکسری فعالیت ها وجود دارد که ملی است و استان در این خصوص هیچ گونه نقشی نمی تواند داشته باشد و دو ارگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش بر تمامی امور نظارت و ارزیابی دارد که عملکرد تمامی دستگاه را نیز برعهده دارند.

وی تصریح کرد:علت اینکه آذربایجان شرقی رتبه های برتر را کسب می کند بخاطر مدیریت جناب آقای دکتر پاشایی است که برنامه محوری را سرلوحه کارها قرار داده و در سند تحول بنیادین نیز اولین و مهم ترین مولفه برنامه محوری است و در تمام شاخص های ملی پویایی داشته و اعلام این آمار بر اساس گزارش ملی بوده و آمارسازی توسط خود استان انجام نشده است.

اکرمی در اشاره به برخی رتبه های مهم کسب شده در استان تصریح کرد: شاخص سرانه ورزشی 0.19 در سال 92 به 0.22 در سال 99 رسیده و شاخص مطالعه کتاب از 9 جلد به 11 جلد و یا شاخص سرانه پوشش تحصیلی آموزش عمومی (مصوب شورای اسلامی که دانش اموزان دوره عمومی ابتدایی و متوسطه اول از تحصیل بازنماند) که اذربایجان شرقی در دوره ابتدایی در سال 92، درصد 99 داشت که در حال حاضر 99.23 شده که بالاتر از درصد کشوری است و در دوره اول متوسطه در سال 92، درصد 94.58 بود که الان شده 95.77 که کشور 93.88 است.

وی ادامه داد: در پیش دبستانی در سال 92، درصد 78 بود و در حال حاضر 96.7 شده که این در کشور 71 است.

اکرمی افزود: در نرخ باسوادی که 10 الی 49 سال جز برنامه است در سال 92 درصد 92.40 بود که در حال حاضر به 95.6 رسیده است ورتبه اول جذب خیرین و مشارکت را با نامه ابلاغی وزارت، نهضت سوادآموزی کسب کرده است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در درصد قبولی امتحانات نهایی استان هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد چرا که از طرح سوال تا اصلاح به صور ت کشوری انجام می گیرد، گفت: در سال 92 استان آذربایجان شرقی 81.83 بود که در ان زمان کشور 82 درصد بود ولی در خرداد 98 استان 85.45 شده که کشور 84.70 بوده که آذربایجان شرقی در نهایی از آمار کشوری پیشی گرفته که مقام عالی وزارت به صورت کتبی به خاطر درصد قبولی در امتحانات نهایی تقدیر کرده است.

آمارهای کنکوری در مقایسه سال های قبل و بعد 1392

به گفته ی اکرمی، در کنکور سراسری، در سال 92 در گروه ریاضی رتبه 12 در میان استان های کشور بودیم که در خرداد 98 رتبه سوم را کسب کرده ایم.

رشته تجربی در سال 92 رتبه 9 بوده ایم و در سال 98 رتبه رتبه 8 و در رشته علوم انسانی در سال 92 رتبه 9 بود که در سال 98 رتبه 11 شده ایم.

در مقایسه کیفی در سال 92 رتبه زیر 10 کشوری 1 نفر بود و منطقه کشوری 3 نفر بود که در سال 98 رتبه زیر 10 کشوری به 4 نفر رسیده و منطقه کشوری 3 نفر به 9 نفر رسیده است.

در رتبه زیر 100 کشوری در سال 92،14 نفر بود و منطقه کشوری 51 نفر بود ولی در سال 98 زیر 100به 18 نفر و منطقه کشوری به 68 نفر رسیده ایم.

رتبه های زیر 1000 در سال 92، 108 نفر بود و 385 نفر منطقه کشوری بود که در سال 98، 182 نفر و 687 نفر شده است.

وی افزود: پژوهشسراهای دانش آموزی در سال 92 ارزیابی به صورت کشوری نبوده ولی در سال 98 رتبه دوم را در کشور کسب کرده ایم.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: در نانو تکنولوژی نیز در سال 92 ارزیابی کشوری نداشتیم ولی در سال 98 رتبه دوم را کسب کرده ایم که معاونت علمی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است.

اکرمی خاطرنشان شد: در جشنواره خوارزمی کسب رتبه از 1 نفر در سال 92 به 3 نفرافزایش یافته است که در مجموع رتبه سوم کشوری را کسب کرده و همچنین ثبت اختراع دانش اموزان در سال 92، 28 مورد بود در حالی که در سال 98، 112 مورد بوده است.

وی افزود: ارزیابی ارتباطات مدیر کل با مردم با هدف تسریع در پاسخگویی به مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات فرهنگیان توسط مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری انجام داده که در سه ماه نخست سال گذشته رتبه اول را کسب کرده است.

اکرمی در پایان تاکید کرد: آمارهای اعلام شده در کسب رتبه های استانی در کشور بر اساس ارزیابی وزارت یا نهاد ریاست جمهوری بوده و عملکرد استان با رویکرد جدید مدیرکل محترم آموزش و پرورش آذربایجان شرقی جناب آقای جعفر پاشایی ارتقا داشته است و هیچ گونه آمارسازی غیرواقعی صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار