مکانیزه شدن صدور پروانه ساخت در یزد
یزد (پانا) - شهردار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش تخلفات ساختمانی گفت: صدور پروانه ساختمان در شهرداری یزد مکانیزه می شود.
جمال الدین عزیزی بندرآبادی در دیدار شهرداران یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به هفته شهرداری ها و دهیاری ها اظهار داشت: در این روز و هفته سعی بر این است که مردم با خدمات شهرداری ها بیشتر آشنا شوند و اتفاقاتی که در شهر رخ می دهد به آنها ارائه شود.
وی با بیان اینکه در شهرداری، پنج منطقه و ۱۰ سازمان داریم که وظایف محوله را انجام می دهند گفت: وظایف شغلی شهرداری در شهر نزدیک به ۳۰۰ وظیفه است که به صورت مستقل انجام می شود.
شهردار یزد افزود: سازمان های شهرداری در زمینه های مختلف مشغول به فعالیتند که در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیما و منظر شهری، آتش نشانی، عمران، آرامستان ها و موارد مختلف دیگر این فعالیت ها پراکنده هستند.
عزیزی بندرآبادی افزود: مناطق پنج گانه شهرداری هم عمدتا مسئول نظارت بر ساخت و ساز و صدور پروانه ها در شهر هستند و علاوه بر اینکه وظیفه نگهداری تاسیسات شهرداری در نقاطی که در مدیریت آنهاست را برعهده دارند.
وی ادامه داد: در سال ۹۸ تاکیداتی بر موضوعاتی خاص بود که از جمله این موارد، بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجازی بود که در شهر یزد متاسفانه آمار این ساختمان ها بسیار زیاد است.
شهردار یزد افزود: اقداماتی در این حوزه صورت گرفته و در حال حاضر سامانه استعلامات شهرداری کاملا آماده بهره برداری شده و یکی از ویژگی های دیده شده در این سامانه، صدور پروانه مکانیزه است که می تواند زمینه تسریع در امور را فراهم کند.
عزیزی بندرآبادی با بیان اینکه در این سامانه همکاری نهادهایی از جمله اسناد رسمی، ثبت اسناد و نظام مهندسی لازم است که به صورت کامل بتوان هوشمندسازی را انجام داد گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تخلفات ساختمانی، استقرار پلیس ساختمان در مناطق مختلف شهرداری بوده که تاثیر بسیار بالایی داشت.
وی با بیان اینکه سال گذشته پلیس ساختمان در منطقه ۴ عملکرد بسیار خوبی داشت گفت: امسال هم در مناطق یک و سه این طرح در حال اجرا است که انشاالله بتوانیم زمینه کاهش تخلفات ساختمانی به پایین ترین حد ممکن را فراهم کنیم.
ارسال دیدگاه