برگزاری جلسه توجیهی مدیرآموزگاران به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر وآسیب های اجتماعی

اردبیل(پانا)- جلسه توجیهی به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر وآسیب های اجتماعی با حضورسرپرست اداره آموزش وپرورش و کارشناسان حراست،ارزیابی عملکرد،آموزش ابتدایی منطقه، مدیران و مدیر آموزگاران در محل دبیرستان امام خمینی(ره) قره آغاج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه توجیهی مدیرآموزگاران به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر وآسیب های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه انگوت، حجت الاسلام عبداله جوادی، سرپرست اداره آموزش وپرورش منطقه طی سخنانی به ضرورت پیشگیری وکاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد وگفت:موادمخدر یکی از تهدیدهای بزرگ جهانی بوده که خودهم علت و هم معلول بسیاری از آسیب های اجتماعی به شمارمی رود ودرصدبالایی ازسرقت ها مربوط به سوء مصرف مواد مخدردرجامعه است.
او افزود: آموزش وپرورش به عنوان نهاد اصلی تعلیم وتربیت رسمی کشوری نقش فرهنگی و دانش افزایی داشته و چون با مخاطبین چند ده میلیونی سروکار دارد می تواند با اجرای برنامه های آگاه سازی واطلاع رسانی برای دانش آموزان، اولیا و همکاران، نقش اساسی را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر ایفا می کند.
سرپرست اداره آموزش وپرورش انگوت در ادامه اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی و فرهنگی جوامع به شمار می رود و زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی می شود و سلامت جامعه را به صورت جدی به خطر می اندازد.
جوادی همچنین به جایگاه والای معلم در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: جامعه ما تربیت فرزندان خود را مدیون زحمات معلمان خود می داند و هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی-توجیهی پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله سوء مصرف مواد مخدراست.
او در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر وآسیب های اجتماعی تاکید کرد: اولین گام در پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر این است که واقعیت های حوزه اجتماعی را دقیق تر و بهتر بشناسیم، و همه ما در مسائل و آسیب های آن مسئول هستیم و این مهم بار مسئولیت های ما را سنگین تر می کند، بر این اساس بایستی مجدانه این مسائل را با همکاری تمامی نهادها ریشه یابی کرده و راه کارهای پیشگیری از آنها ارزیابی شده و مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار