برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور اعضای شورا و با محوریت تصمیم گیری در خصوص اجرای ساماندهی لباس فرم مدارس در سال تحصیلی 1400-1399، در سالن جلسه سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

طاهر علمی درجلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی ضمن تبریک آغاز هفته قوه قضائیه وهمچنین تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت دکتربهشتی و 72 تن از یارانش گفت: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های بلند مرتبه کشورمان است که به خوبی شناخته نشده است.علی رغم تمامی هجمه های سیاسی که دشمنان بر علیه اینشان ایجاد کردند تا وی را فردی غیراسلامی جلوه دهند، شهادت او صداقت، وفاداری و انقلابی بودن او را ثابت کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه ضمن اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم درایام کرونا آسیب پذیر شده است، افزود: باید سعی شود تا قیمت لباس فرم مدارس افزایش نیابد و در تمامی تصمیات وضعیت اقتصادی مردم درنظرگرفته شود.

وی ادامه داد: عقد تفاهم‌نامه با اصناف برای حسن اجرای این طرح ضرورت دارد و تولید کنندگانی که وارد مدارس می شوند باید جهت حمایت از حقوق دانش آموزان و معلمان صلاحیت کافی را داشته باشند.

علمی ضمن تاکید بر اهمیت تولید ملی گفت: یکی از مولفه های مدنظر در تولید و توزیع لباس مدارس این است که لباس ها باید با پارچه ایرانی تولید شوند که درکنار این مسئله کیفیت کار، انتخاب مناسب فرم، شکل و رنگ لباس ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی، اسلامی وجهانی باید در آموزش و پرورش اجرا شود که در کشور ما اجرای دو فرهنگ اسلامی و ایرانی برجسته تر از فرهنگ جهانی است.

علمی ضمن تاکید براهمیت سلامت دانش آموزان گفت: فعالیت بوفه مدارس بدون مجوز ممنوع است و سازمان دانش آموزی نیز ضمن صدور مجوز این بوفه ها باید نظارت دقیق برعملکرد آن ها داشته باشد.

وی در پایان بااشاره برلزوم حمایت از حقوق دانش آموزان در مدارس تاکید کرد: دانش آموزان و اولیا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بوفه های مدارس جهت رسیدگی به بازرسی‌ها اطلاع دهند.

در ادامه جلسه رییس سازمان دانش آموزی استان گفت: شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی یکی از ارکان مهم سازمان است و مصوبات این شورا درحکم قانون و نقشه برای سازمان باشد.

وی افزود: سال قبل با ابلاغ وزیر وقت، اجرای ساماندهی لباس فرم مدارس به سازمان دانش آموزی محول شد.در این طرح معایبی وجود داشت که دراولین سال اجرا مشخص شد و در سال های آتی باید برطرف شود.

علیزاده ضمن اشاره به اهمیت این طرح ادامه داد: تصور غلطی مبنی بر این که این طرح صرفا جهت درآمدزایی سازمان است وجود داشت.درحالی که ساماندهی قیمت ها در لباس فرم مدارس، جلوه زیبای این طرح بود.

وی افزود: باید سعی شود تا تمامی مدیران طبق بخش نامه عمل کنند زیرا که برخورد سلیقه ای برخی از مدیران مدارس نواحی و مناطق کاملا با بخش نامه سلیقه ای است و این اتفاق باعث نارضایتی اولیا می شود. سال گذشته مدارسی که با سازمان دانش آموزی و دستورالعمل وزارت خانه پیش رفتند موفق بودند و توانستند به نتیجه ی مطلوب برسند.

علیزاده ضمن تشکر از تمامی دستگاه های مرتبط ادامه داد: اتحادیه پوشاک و تولیدکنندگان، خیاطان زن و مرد، اتاق اصناف و صنعت و معدن در اقدامات انجام شده دخیل بودند و اتحاد کافی را داشتند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت شفافیت مالی در تمامی دستگاه های اجرایی گفت: شورای قیمت گذاری و نرخ گذاری، قیمت های را مصوب کرده بودند که رضایت اولیا را دربر داشت .

علیزاده افزود: از قیمت تمام شده هر لباس فرم 10 درصد قراربود در اختیار مدرسه و سازمان دانش آموزی قرار بگیرد که 60درصد از 10 درصد ذکر شده در اختیارمدرسه، 20 درصد دراختیار سازمان دانش آموزی ناحیه و منطقه و 20 درصد باقی مانده از این 10 درصد در اختیار سازمان دانش آموزی استان قرار بگیرد که بنابه دلایلی عملی نشد.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در ادامه بااشاره به درگیری جامعه با ویروس منحوس کرونا گفت: باتوجه به تعطیلی مدارس از اسفند ماه، لباس اکثر دانش آموزان سالم مانده است و بیشتر مشاغل تعطیل بوده واوضاع مالی و معیشتی خانواده ها خوب نیست و تولید و توزیع لباس دانش آموزان باید به نفع اولیا و دانش آموزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار