سند تحول، میثاق نامه ای برای تربیت نسلی توانمند

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد سند تحول بنیادین میثاق نامه جامعه فرهنگیان برای تربیت نسلی مومن، انقلابی،بصیر وتوانمند برای مشارکت فعال در تمام عرصه های علمی، فرهنگی و اقتصادی خراسان جنوبی است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول، میثاق نامه ای برای تربیت نسلی توانمند

محمد علی واقعی صبح امروزدر نشست شورای معاونین که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد؛ اظهار کرد: لازمه توجه به مقوله فرهنگ و نهادینه شدن آن در جامعه استان قرار گرفتن مسائل آموزش وپرورش در رأس امور است.
او با اشاره به فراگیری دستگاه تعلیم و تربیت نسبت به سایر دستگاه های اجرایی، تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که مسئولیت و رسالت خطیر تعلیم و تربیت شهروندانی مسئولیت پذیر، متعهد، فعال و خلاق و منطبق با فرهنگ اسلامی- ایرانی این خطه از میهن اسلامی را برعهده دارد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با تشریح فعالیت های کارگروه های مختلف شورای پروژه مهر استان در خردادماه سال جاری، افزود: شورای پروژه مهر باید با تهیه و تدوین برنامه های لازم و داشتن سناریو های مختلف فضایی امن و بدون دغدغه برای تحصیل دانش آموزان و اولیای آنها فراهم کند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که وضعیت فعلی آموزش و پرورش، دورنمای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان را مشخص می‌کند؛ ابراز کرد: تمام برنامه های شورای پروژه مهر باید منطبق بر ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین باشد چرا که این سند میثاق نامه جامعه فرهنگیان برای تربیت نسلی مومن، انقلابی،بصیر و توانمند برای مشارکت فعال در تمام عرصه های علمی، فرهنگی و اقتصادی خراسان جنوبی است.
واقعی، آماده سازی دانش آموزان برای قبول مسئولیت‌های اجتماعی را مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و عنوان کرد: یکی از مفاهیم انتقال از مفهوم آموزش به مفهوم تربیت این است که، از تربیت تک ساحتی و رشد تک شخصیتی دانش آموز به تربیت متوازن و چندساحتی، تربیت در ابعاد اخلاقی و عبادی، در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علم و فن آوری، هنر، زیباشناختی و زیستی رسیده و این مسائل مجموعه اولویت‌هایی است که باید به طور متوازن در حوزه تربیت استان مورد توجه همه قرار گیرد.
او، با تاکید بر اینکه در اجرای سند تحول به دنبال چند مفهوم اساسی هستیم، اذعان کرد: آماده سازی دانش آموزان برای قبول مسئولیت‌های اجتماعی، زندگی در اجتماع، دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و پرهیز آنان از استیصال و درماندگی الویت مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی و بالطبع آن شورای پروژه مهر است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ملموس سازی اجرای سند تحول و نمود نتایج عینی سند در جامعه را یکی دیگر از رسالت های شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان در سال جاری برشمرد و یاد آور شد: سناریوهای مختلفی در شورای پروژه مهر، در رابطه با بازگشایی مدارس تهیه، تدوین و بررسی شده که اگر در شروع سال تحصیلی جدید هنوز با مشکل ویروس کرونا مواجه بودیم، بتوانیم آموزش را بدون نگرانی و بطور مستمر با حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار