برنامه های اجرایی سند تحول باید برای تمام ارکان تعلیم و تربیت واقعی، ملموس و قابل اجرا باشد
مشهد(پانا)- در اولین جلسه شورای هماهنگی و کارگروه تخصصی برنامه اجرایی سند تحول بنیادین که جهت تبیین فرآیند برنامه سند در سال ۹۹ برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر واقعی بودن، ملموس بودن و قابل اجرا بودن این سند برای تمام ارکان تعلیم و تربیت تاکید کرد.
قاسمعلی خدابنده در این جلسه گفت: باید دید از لحاظ کمی و کیفی چه تغییری در تعلیم و تربیت دانش آموز صورت گرفته و اگر این تغییر مثبت ملموس و مشهود بود در همان جهت حرکت می کنیم. منتها اگر احساس شد به اهداف نزدیک نشده ایم و دانش آموز به درجاتی از حیات طیبه نرسیده است، باید با نگاه بازنگری و علمی تر و عمقی تر به این سند بنگریم.
وی افزود: در حوزه سند تحول بنیادین باید برنامه های واقعی و قابلیت اجرا شدن را معرفی نماییم و ابعاد این سند باید برای تمام ارکان تعلیم و تربیت یعنی معلمان، دبیران، دانش آموزان و خانواده ها کاملا ملموس و مشهود باشد.
خدابنده تصریح کرد: باید آسیب شناسی شود که این سند چه تغییراتی در دانش آموز ایجاد کرده و اگر تغییرات مثبت حاصل شده بود نشان دهنده جهت و حرکت درست و اجرای صحیح برنامه های سند را خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: رویکرد و جوهره اصلی سند تحول بنیادین فرهنگی و تربیتی است و به موارد مهمی همچون کاهش تمرکز، افزایش مشارکت ها و مدرسه محوری توجه اساسی شده است و حتما باید در حوزه های ۲۵ گانه به این موارد مهم پرداخته شود.
وی در پایان گفت: امید داریم سند تحول بنیادین که مهمترین سند بالادستی دستگاه تعلیم و تربیت است در مسیر صحیح گام بردارد و موجبات ارتقاء آموزش و پرورش را مهیا سازد.
ارسال دیدگاه