دستگیری ۷ عامل حفاری غیر مجاز در روستای «جانقور باسمنج» آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از دستگیری ۷ عامل حفاری غیرمجاز در روستای جانقور باسمنج خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۷ عامل حفاری غیر مجاز در روستای «جانقور باسمنج» آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، سرهنگ کاظم داداشی با تاکید بر اینکه حفاظت از میراث فرهنگی باید به عنوان یک فرهنگ در بین افراد جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: در راستای حفاظت از مواریث تاریخی و جلوگیری از تعرض به میراث گذشتگان، فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل طی عملیاتی، موفق به دستگیری ۷ نفر از عاملین حفاری غیر مجاز در روستای جانقور باسمنج شد.

او ادامه داد: پیرو گزارش‌های دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز با هدف یافتن اشیا تاریخی فرهنگی در روستای جانقور باسمنج، ۶ نفر از حفاران غیرمجاز و یک نفر صاحب ملک در حین حفاری به همراه ابزار آلات حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

داداشی در ادامه از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی استان خبر داد و گفت: هر گونه حفاری در سطح استان به منظور تحصیل اشیای عتیقه و باستانی جرم محسوب شده و با حفاران و متعرضان میراث فرهنگی و آثار تاریخی در استان به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی خواهد شد.

داداشی در خاتمه، خاطرنشان کرد: هم استانی های محترم می توانند درصورت مشاهده مواردی از این قبیل به صورت شبانه روزی با شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار