ضرورت راه‌اندازی نقاهتگاه دو هزار تختی در گیلان

رشت (پانا) - استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت حفظ و افزایش آمادگی استان در بخش درمانی، گفت: راه اندازی نقاهتگاه با ظرفیت دو هزار تخت در گیلان به عنوان ضرورت شرایط کنونی استان نیاز است پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۰۳۰۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت راه‌اندازی نقاهتگاه دو هزار تختی در گیلان

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع امروز پس از جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا با حضور رئیس جمهور گفت : بر اساس اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با اختلاف نسبت به سایر استان ها مقام برتر را دارد.

وی کسب این موفقیت را حاصل همکاری خوب و شایسته مردم استان دانست و افزود: در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از ۸۲درصد جمعیت استان طی شش روز مورد پایش قرار گرفته اند و افراد دارای علائم مشکوک در مراکز درمانی دولتی و چندین مرکز خصوصی بستری شدند تا پس از سلامت کامل به آغوش خانواده بازگردند.

وی اظهار کرد : با توجه به غربالگری انجام شده، به نتیجه اطمینان‌ بخش از سلامت جمعیت استان رسیده ایم با این وجود باید آمادگی خود را در بخش درمانی افزایش دهیم که در این خصوص باید راه اندازی نقاهتگاه با ظرفیت دو هزار تخت در گیلان پیگیری شود.

زارع تصریح کرد : در جلسه امروز ویدئو کنفرنس با رئیس جمهوری مقرر شد؛ در ۱۳ استان کشور از جمله گیلان پایش و تب سنجی در مبادی ورودی صورت گیرد و در گیلان از مبادی قزوین، مازندران و اردبیل این پایش انجام می شود.

استاندار گیلان گفت: بر اساس تقسیم بندی و برنامه ریزی های انجام شده از روز گذشته با همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و همکاری مردم این طرح با جدیت تمام اجرایی شده است.

وی در ادامه افزود : با توجه به اختیاراتی که به شورای آموزش و پرورش استان ها داده شده، به زودی جلسه این شورا جهت بررسی زمان بازگشایی مدارس برگزار می شود.

گیلان یکی از کانون های آلوده ویروس کرونا در کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار