محمد صیدلو: رسانه‌ها توان هدایت افکار عمومی را دارند

تهران(پانا) - نشست خبرنگاران پانا رابطین و خبرنگاران خبرگزاری پانا مناطق بیست و یک گانه شهرستانهای استان تهران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران،مشاور اجرایی مدیر کل و مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل شهرستانهای استان تهران درسالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: رسانه‌ها توان هدایت افکار عمومی را دارند

در این نشست محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع رابطین و خبرنگاران پانا اظهار کرد: این خبرگزاری بستر مناسبی برای حضور و فعالیت دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند است.

او با اشاره به قدمت 17 ساله خبرگزاری پانا ادامه داد: هنوز تکلیف این خبرگزاری به لحاظ انجام فعالیت حرفه‌ای یا آماتور در زمینه رسانه به وضوح مشخص نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: امروزه رسانه‌ها توان هدایت افکار عمومی جامعه را دارند و این حوزه حتی برای صاحبان قدرت‌های سیاسی و نظامی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

صیدلو با تاکید بر اهمیت زاویه دید خبرنگار ادامه داد: رسانه می‌تواند به شرط هنرمندی صاحب آن صحنه اهدای لباس گرم توسط یک سرباز به کودک کار در خیابان را تبدیل به خبری جهانی کند که گستردگی خبر عاطفه همگان را بیدار می‌کند و از طرفی نیز برخی رسانه‌های دنیا خبر حمله موشکی به پایگاه آمریکاییان در عراق را کوچک جلوه دهند و این امر نشان از این دارد که اگر قدرتمندان سیاسی بدون رسانه باشند از هیچ توفیقی برخوردار نیستند.

او کار رسانه را هدایتگری و تحلیل برشمرد و تحلیل رسانه‌ها را دغدغه بزرگ مدیران در کارکردهای خود دانست.

این مقام مسئول تأکید کرد: من به عنوان مدیرکل و معاونین و مدیران مناطق از این که منحصرا عکس و اخبار همیشگی از مسئولین در رسانه‌ها منتشر شود خوشحال نیستیم و اعتقاد دارم این ظرفیت می‌تواند در جهت انتقاد سازنده و خیرخواهانه نیز به کار گرفته شود.

او به خبرنگاران دانش آموزی پانا توصیه نمود : از قوانین کار خبرنگاری مطلع باشند و تا زمانی که موثر عمل نکنند مرجع مورد اعتماد مردم نخواهند بود.

صیدلو خاطر نشان کرد: در انعکاس اخبار مشکلات شهرستانهای استان تهران که کم‌برخوردار هستند، کوشا باشید، به عنوان مثال موضوع میزبانی با افتخار شهرستانهای استان تهران از 120000نفر اتباع خارجی،تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی و کمبود فضای آموزشی و پرورشی را پیگیری و منعکس کنید.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بر لزوم حضور یک خبرنگار در هر مدرسه و انتخاب خبرنگاران منطقه‌ای و سپس استانی به صورت حرفه‌ ای تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار