بیش از چهار هزار سفیر سلامت در کاشان آموزش‌ دیدند

کاشان (پانا) - چهار هزار و ۸۰۲ سفیر سلامت در قالب طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از  چهار هزار سفیر سلامت در کاشان آموزش‌ دیدند

سید علیرضا مروجی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان اظهار کرد: این خدمات شامل هفت بسته آموزشی است که آمادگی خانواده‌ها را در برابر پیشگیری از مشکلات اسکلتی عضلانی، تروما و مصرف قند، نمک و چربی، بلایا، درد قفسه سینه، سردرد ناگهانی و مراقبت از پای دیابتی بالا می‌برد.
او افزود: اجرای آزمایشی طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» از پنجم آذر امسال در دانشگاههای علوم‌ پزشکی کاشان، سمنان، قزوین و همدان آغاز شده است و سفیران بهداشت شهرستان کاشان در ۱۲۰ کلاس آموزشی شرکت کرده اند.
مروجی تصریح کرد: بر اساس طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» از هر خانواده‌ یک نفر که از دانش، هوش، توانمندی و مهارت کافی برخوردار باشد، انتخاب شده و آموزش‌هایی در مورد سلامت خود و خانواده‌اش را فرا می گیرد تا هم خود شخص و هم خانواده با به کارگیری این آموزش‌ها خودمراقبتی انجام دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان تاکید کرد: سفیران بهداشت، در مرکزهای جامع و پایگاه‌های سلامت در سه حوزه پیشگیری، درمان و توان‌بخشی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و به سایر افراد جامعه نیز آموزش می دهند.
وی گفت: مراقبت‌های بهداشتی اولیه، شیوه درست زندگی و حذف عوامل‌ پر خطر از زندگی خانوادگی، مراحل اولیه درمان بیماری‌های شایع و شناخت آنها مانند حمله‌های قلبی، سوختگی‌ها و آسیب‌هایی که ممکن است در محیط خانه پیش بیاید و بعد سوم توانبخشی است که با توجه به افزایش جمعیت سالمند، باید بتوانیم کیفیت زندگی را در جامعه سالمندی کشور با کمک این سفیران سلامت بالا ببریم.
مروجی گفت: طرح آزمایشی هر خانه، یک پایگاه سلامت در کاشان در دو مرکز خدمات جامع سلامت مهرپرور و شهید ساکنی با جمعیت زیر پوشش نزدیک به ۳۴ هزار نفر در حال اجراست و تا اسفند سال‌جاری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار