مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پور جعفری

کرمان(پانا) - مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پور جعفری با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان، نیروهای نظامی و انتطامی در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پور جعفری

مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار حسین پورجعفری با حضور خانواده ایشان حجت الاسلام حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان برگزار شد.
در این مراسم که سیدحیدر حکیم فرزند آیت الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان، استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری استان کرمان، دادستان کرمان و جمعی دیگر از مسوولان استانی حضور داشتند، با قرائت قرآن کریم، مداحی و عزاداری همراه بود.
حجت الاسلام عبدالله حاج‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز در سخنانی عنوان کرد: حاج قاسم عزیز در شب شهادت فاطمه زهرا (س) به دیدار دوستان شهیدش رفت و با خون خود جبهه مقاومت را جادوانه کرد. وی بیان کرد: شهادت حاج قاسم وحدت امت اسلامی را به دنبال داشت و آغاز وارد آمدن موشک‌های انقلابی بر سر آمریکایی‌ها است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه اسلام را استحکام قوی‌تر بخشید و جبهه کفر را متزلزل‌تر کرد، گفت: حیات و شهادت حاج قاسم سلیمانی خدمت به اسلام و انقلاب بود، ایرانی همانند هفته گذشته را کسی سراغ ندارد. وی ادامه داد: شهادت برای حاج قاسم سلیمانی رسیدن به نهایت آرزو بود و آخرین مدال را از خداوند دریافت کرد، ایشان با شهادتش گفتمان مقاومت و مکتب حاج قاسم را در در جهان نهادینه کرد و مکتب ایستادگی در برابر ظلم را گسترش داد و نقطه آغاز فروپاشی استکبار شد.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با تدفین پیکر مطهر ایشان، نخستین ضربه از ضربات پی در پی بر استکبار وارد شد و اولین گروه تفنگداران آمریکایی را با تابوت به آمریکا بر گرداندیم. حاج‌صادقی خطاب به آمریکایی ها عنوان کرد: شهید قاسم سلیمانی بیشتر به شما ضربه می‌زند تا سردار سلیمانی، شهید قاسم سلیمانی تازه به حیات عندالربهم رسیده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: شهادت قاسم سلیمانی معجزه کرد، حیاتی در همه امتهای اسلامی ایجاد کرد، هم جبهه مقاومت را مستحکم ساخت و هم جبهه دشمن را در هم شکست، هیچ آمریکایی دیگر در منطقه امنیت ندارد. وی ابراز کرد: ترامپ بیشترین ظلم را به مردم و تفنگداران خودش کرد و حیثیت خود را در منطقه از بین برد.
حاج صادقی افزود: قاسم سلیمانی با شهادتش، زمینه نهضت ظهور را فراهم کرد، ایشان فقط خاک سوریه و عراق را از داعش نجات نداد بلکه حاج قاسم هایی در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و ایران ایجاد کرد و امروز جبهه حاج قاسم فراوان افرادی چون خود اوست.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: قاسم سلیمانی انسان‌هایی را تربیت کرد که مانند او و با اقتدار ، اجازه ندهند هیچ مستکبری خواب راحت و امنیت داشته باشد. وی افزود: حضور مردم در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی فقط برای تسلیت نیست، بلکه برای این است که همانند مجلس امام حسین (ع)، روح و الگو بگیرند.
حاج‌صادقی با بیان اینکه اولین ویژگی حاج قاسم تبعیت مطلق از رهبری است، عنوان کرد: مطالبه سردار شهید سلیمانی سربازی ولایت و درک و فهم و عمل به سخنان رهبر معظم انقلاب بود، بارها از ایشان این تعبد به امر رهبری را دیده بودیم. وی خطاب به مدیران، دانشگاهیان، حوزویان و مردم ادامه داد: نسبت به تبعیت از مواضع رهبری در موضوعات داخلی و خارجی متعهد باشیم.
حاج‌صادقی گفت: اخلاص، جامعیت، نگاه جامع به جهان اسلام را از ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: ایشان در صحنه عبادت یک عبد عابد گریان و در جهاد یک مرد شجاع قوی بود، نه معنویت او را از سیاست بازداشت و نه سیاستش او را از معنویت دور کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: هر کس به دنبال بالا بردن کلمه الله باشد و گمنامی را بخواهد، خداوند او را نشان می‌دهد و چه زیبا حاج قاسم سلیمانی به دنیا نشان داده شد. وی توانمندی و قدرت مدیریت در صحنه‌های سخت تصمیم گیری را از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی دانست و بیان کرد: صراحت و قاطعیت در دفاع از حق و ساده‌زیستی را باید در ایشان دید.
حاج‌جعفری گفت: قاسم سلیمانی با حیات خود به اسلام و انقلاب خدمت‌های زیادی کرد، اما با شهادتش حیاتی بسیار بزرگتر بخشید، به آمریکا، اسرائیل، آل سعود و ایادی آنها بگوییم که مرگ تدریجی شما سرعت بیشتری گرفته و به عنوان تکلیف شرعی ریشه شما را خشک می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار