تجهیز مدارس استان اردبیل به سامانه‌های گرمایشی استاندارد

اردبیل(پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: تجهیز مدارس استان اردبیل به سامانه‌های گرمایشی استاندارد در مرحله نهایی قرار دارد و امسال جشن برخورداری تمامی مدارس این استان از پکیج و رادیاتور را برگزار خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز مدارس استان اردبیل به سامانه‌های گرمایشی استاندارد

بهزاد محمدی‌خلفلو در گفت وگو با خبرنگاران واصحاب رسانه با اشاره به افتتاح ۹۶ کلاس درس در هفته دولت از تخصیص اعتبارات مناسب برای تجهیز مدارس به سامانه‌های گرمایشی ایمن و استاندارد، گفت: تا پایان امسال تمام بخاری‌های گازی و نفتی مدارس جمع‌آوری شده و ۲۰۰ کلاس درس باقیمانده نیز تا پایان امسال به سامانه گرمایشی ایمن مجهز می‌شود.

وی ازافتتاح پنج پروژه ورزشی و تحویل آن به آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد و گفت: تا آغاز سال تحصیلی جدید، استخر شهرستان پارس‌آباد و مشگین‌شهر و مجموعه‌های ورزشی آسیه اردبیل، شهدای دانش‌آموز نیر و مجموعه ورزشی خلخال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به راکد ماندن بیش از ۱۰ ساله این پروژه‌های ورزشی و تکمیل آنها در چند ماه اخیر ،افزود: مجموعه ورزشی خلخال در روزهای آینده افتتاح می‌شود و استخر پارس‌آباد نیز با پیشرفت ۷۰ درصد تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اختصاص ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت و ایزوگام محوطه و ساختمان مدارس اردبیل خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار متر مربع از محوطه مدارس استان عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده و تا شروع سال تحصیلی جدید، ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی نیز انجام می‌شود.

محمدی‌خلفلو با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان با اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار با هدف شاداب سازی محیط مدارس با ظرفیت یک‌هزار کلاس درس اضافه کرد: طی سه سال گذشته ۴۴۸ کلاس درس در استان اردبیل تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده و بیش از ۴۵۰ کلاس درس نیز در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: تجهیز مدارس استان اردبیل به سامانه‌های گرمایشی استاندارد در مرحله نهایی قرار دارد و با حذف بخاری‌های نفتی و گازی در مدارس تا پایان امسال، جشن برخورداری تمامی مدارس استان از پکیج و رادیاتور را برگزار خواهیم کرد و بر این اساس، ۳۰۰ کلاس درس در نیمه دوم امسال به سیستم گرمایشی ایمن مجهز خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل از تدوین و نهایی شدن سند توسعه فضاهای آموزشی استان خبر داد و افزود: بر اساس این سند، استاندارد سازی نیاز به فضای آموزشی طی یک برنامه مشخص دنبال خواهد شد.

محمدی خلفلو همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث ۲ هزار کلاس درس جدید با هدف جبران نیاز فضای آموزشی این استان تا سه سال آینده، بیان کرد: احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید با استفاده از منابع اعتباری ملی و احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید نیز توسط خیرین آغاز شده و به زودی عملیات اجرایی ساخت ۳۰۰ کلاس درس با استفاده از اعتبارات استانی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق هدف ساخت ۲ هزار کلاس درس جدید در استان اردبیل از محل طرح مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش نیز یک هزار کلاس درس جدید در استان احداث می‌شود و مقدمات این کار نیز شروع شده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار