رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل خبر داد؛

کسب رتبه اول استان اردبیل در پیشگیری از وقوع جرم

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل گفت این استان، رتبه اول در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۴۸۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول استان اردبیل در پیشگیری از وقوع جرم

بهروز میرعلیزاده در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح، تامین امنیت شهروندان است و در این زمینه با کسی مماشات نمی‌کنیم.

وی افزود: پیشگیری کیفری، اولویت سازمان قضایی نیروهای مسلح است و در راستای تحقق این امر، دوره‌های آموزش و حقوقی مختلفی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل در خصوص فرآیند ثبت شکایات و رسیدگی به آن بیان کرد: شاکیان می‌توانند در هر نقطه از استان با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، شکایات خود را ثبت کنند که در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با اِعمال برنامه‌های صحیح در حوزه پیشگیری، تعداد ورودی زندانیان بند نظامی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان اردبیل ۵۰ درصد کاهش یافته و این در حالی است که شاهد افزایش پرونده‌های ورودی بوده‌ایم.

میرعلیزاده با اشاره به اینکه با کاهش میزان جرایم عمومی در جامعه میزان جرایم نیروهای مسلح نیز کاهش می‌یابد، ادامه داد: استان اردبیل توانسته در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و در مجموع عملکرد اداری و قضایی، رتبه اول را کسب کند.

وی با بیان اینکه استفاده از پابند الکترونیکی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: افزایش جلسات تعامل با ضابطین خاص و عام، برگزاری جلسات آموزشی، بازرسی از عملکرد مأموران و رسیدگی به تخلفات احتمالی در حداقل زمان نیز در کاهش جرایم بین نیروهای مسلح نقش مؤثری دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل با اشاره به افزایش پرونده‌های ورودی در سال ۱۴۰۲ گفت: با تلاش همکاران و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل شاهد افزایش ۶۶ درصدی خروجی پرونده‌ها بودیم و زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۵۴ به ۲۶ روز کاهش پیدا کرده است.

میرعلیزاده خاطرنشان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح برابر اصل ۱۷۲ قانون اساسی، بخشی از قوه قضاییه و تنها مرجع قضایی اختصاصی پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که از دادسراها و دادگاه‌های نظامی تشکیل شده که از لحاظ بین‌المللی نیز مورد قبول است.

وی بیان کرد: با توجه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شرایط مناسبی را در استان در رسیدگی به پرونده‌ها شاهد هستیم و تلاش می‌کنیم تا این روند پیشگیرانه و کاهش جرایم را در بین نیروهای مسلح و ضابطین عام و خاص شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار