معاون آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد؛

اجرای کارآموزی و کارورزی با محوریت «آموزش همراه با تولید» در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای کارآموزی و کارورزی با محوریت «آموزش همراه با تولید» در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای کارآموزی و کارورزی با محوریت «آموزش همراه با تولید» در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل؛ محمود مشکی در آیین افتتاحیه کارگاه تولید لباس فرم مدارس با محوریت «شروع درس کارآموزی/ کارورزی هنرجویان رشته طراحی و دوخت» در هنرستان دخترانه کمال‌الملک ناحیه ۲ اردبیل گفت: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش، تقویت روحیه تلاش و عشق به کار کردن در هنرجویان است.

وی تصریح کرد: ایجاد روحیه کارآفرینی در هنرجویان موجب توسعه فرهنگ بالنده و استقلال‌آفرین در آحاد جامعه شده و به تبع آن استقلال کشور را به ارمغان می‌آورد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلفیق آموزش با کارهای تولیدی، خدماتی و پژوهشی گام بسیار مؤثری در جهت هرچه بیشتر کاربردی کردن، تعمیق و اصلاح آموزش‌ها دارد.

مشکی ادامه داد: استفاده بهینه از ظرفیت هنرستان‌­های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش به منظور ارتقای کیفیت آموزش، بهبود کیفی و افزایش محصول، فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای خوداشتغالی و ترویج فرهنگ کارآفرین، برقراری ارتباط نزدیک بین آموزش‌ها و نیازهای بازار کار، ارائه خدمات و تأمین بخشی از نیازهای داخل و خارج از آموزش و پرورش از اهداف کلی این طرح است.

وی افزود: استان اردبیل در تلاش است همچون سنوات گذشته، تعداد هنرستان‌های فعال در زمینه آموزش همراه با تولید را بر مبنای ماده ۴ تصویب‌نامه هیات وزیران و در قالب تبصره ۷۵ ارتقا دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار