رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد؛

آمادگی استان اردبیل برای برگزاری انتخابات سالم

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از آمادگی این استان برای برگزاری انتخابات سالم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی استان اردبیل برای برگزاری انتخابات سالم

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به 4 راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات شامل مشارکت حداکثری، رقابت، سلامت و امنیت گفت: در دستگاه قضایی، دادستان‌ها و روسای دادگستری سراسر استان، عضو هیات اجرایی هستند و ۹۲ نفر از مقامات قضایی استان به‌طور مستقیم مسائل حقوقی و قضایی انتخابات را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: شعبات ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه‌ها حتی دادگاه تجدید نظر برای رسیدگی به تخلف احتمالی انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ارتقای اطلاعات حقوقی تک‌تک افراد جامعه را با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما یادآور شد و تصریح کرد: با ساماندهی مشاوران املاک، تعداد پرونده‌های تخلف در این حوزه به حداقل رسیده اما همچنان برخی از مشاوران املاک به مرکز فساد تبدیل شده و سعی می‌کنند یک قطعه زمین غیرقانونی و خارج از محدوده را به چندین نفر فروخته و سود غیرقانونی آن را به جیب بزنند.

حجت‌الاسلام کثیرلو به فعال بودن 56 سامانه در دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: نمونه این سامانه‌ها برگزاری دادگاه برخط و الکترونیکی کردن فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی است که هم‌اکنون 97 درصد ابلاغ قضایی و اخطاریه‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی حاکمیت قانون در فعالیت دستگاه قضایی استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار دادستان، خود خبرنگاران نیز می‌توانند به عنوان مدعی‌العموم وارد شوند اما گاه خود این مدعی‌العموم، مرتکب خطا می‌شود و باید به این خطا و بزه آن‌ها رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، پایمال شدن برخی قوانین را ناشی از عدم آگاهی عنوان کرد و ادامه داد: در عرصه مطبوعات، شکل‌گیری هیأت‌منصفه، جزو ضرورت‌ها است و امیدواریم اصلاح قانون هیات‌منصفه مطبوعات را شاهد باشیم تا بخش زیادی از مشکلات و نارسایی‌ها در این بخش حل شود.

کثیرلو، قانون را فصل‌الخطاب در انجام ماموریت‌ها و مسئولیت‌های نهاد قضایی عنوان کرد و گفت: در هفته قوه قضائیه فرصتی فراهم شده تا بر محور قانون حرکت کرده و آگاهی مردم را بر همین اساس ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: در قانون جدید ابلاغ‌شده به زودی شاهد تشکیل دادگاه‌های صلح در مراکز قضایی خواهیم بود و در کنار آن فعالیت شوراهای حل اختلاف نیز کمک‌کار این مجموعه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار