کارشناس مسایل اقتصادی در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

حداکثر حباب طلا 15 تا 22 درصد در بازار/مقاومت طلافروشان در حذف حباب

خبرگزاری پانا: کارشناس اقتصادی با تایید حباب در بازار داخلی تصریح کرد: رصد بازار طلا در دوره‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد با وجود کاهش نرخ دلار یا کاهش نرخ انس در برخی از زمان ها دارای حباب بوده که ناشی از مقاومت طلا فروشان و معامله گران بازار بوده و حداکثر حباب این بازار بین 15 تا 22 درصد برآورد می شود .

کد مطلب: ۹۸۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری پانا:یک کارشناس اقتصادی با تایید حباب در بازار داخلی، تصریح کرد: رصد بازار طلا در دوره‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد که با وجود کاهش نرخ دلار و انس در برخی از زمان ها بازار طلا دارای حباب بوده که ناشی از مقاومت طلا فروشان و معامله گران بازار بوده و حداکثر حباب این بازار بین 15 تا 22 درصد برآورد می شود.

امیر حسین شریعتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، در ارزیابی از بازار طلای ایران و حباب موجود در بازار، اظهارکرد: حداکثر حباب قیمت بین 15 تا 22 درصد در بازار داخلی است، اما در شرایط زمانی مختلف نوسان های بازار طلا متفاوت است، گاهی در شرایط کاهش انس جهانی و کاهش قیمت دلار بازار کاهش قیمت چندانی ندارد به این دلیل که طلافروشان از فروش خودداری می کنند.


شریعتی تصریح کرد: طلافروشان تلاش می کنند تا قیمت از محدوده مورد نظر آنها بالاتر نرود و در صورت افزایش بیش از انتظار آنها نیز سیاست های حمایتی وارد می شود و سطح مقاومتی بازار ایجاد می شود، اما باید این نکته را پذیرفت که کاهش نرخ طلا و ارز پس از انتخابات قابل پیش بینی بود که اتفاقات جهانی بازار طلا نیز آن را تشدید کرد.


کارشناس مسایل اقتصادی، یادآور شد: بخش عمده ای از کسانی که در آبان سال گذشته نسبت به خرید طلا اقدام کرده اند در حال حاضر با کاهش نرخ طلا 25 درصد از ارزش دارایی خود را از دست داده اند.


وی افزود: به نظر می رسد در دولت یازدهم سرمایه به سمت سه بازار مسکن، بورس و بازار سرمایه و بانکها هدایت شود که بانکها برای افزایش جذب نقدینگی باید نرخ سپرده را افزایش دهند که نیازمند تغییر سیاست های بانک مرکزی در این زمینه است .


شریعتی تصریح کرد: در شرایط کم بازده بودن بازار ارز و طلا به نظر می رسد که نقدینگی به سمت بازار تولید هدایت شود که بخشی از آن به سیاست های دولت باز می گردد .


وی با بیان اینکه مسکن در کشور شرایطی ویژه دارد، تصریح کرد: مسکن بازاری است که همیشه عرضه آن کمتر از تولید بوده و بازاری زود بازده نیست و نقد شوندگی آن نسبت به بازارهای دیگر بسیار کمتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار