دستگاه تعلیم و تربیت نقش مهمی در گسترش فرهنگ نماز و معنویت دارد

مراغه (پانا)-عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت نقش مهمی در گسترش فرهنگ نماز و معنویت دارد.

کد مطلب: ۹۷۳۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه تعلیم و تربیت نقش مهمی در گسترش فرهنگ نماز و معنویت دارد

آیت الله پورمحمدی در همایش منطقه ای اجلاس سراسری نماز که به همت آموزش و پرورش مراغه برگزار شد ،گفت: نماز یک فریضه عبادی به عنوان ستون دین و نور چشم مومن معرفی شده است که موجب تقویت و گسترش تقوا در انسان می شود.

وی با اشاره به آثار دنیوی و اخروی نماز افزود : یکی از آثار و برکات اقامه نماز و تلاوت قرآن کریم ،ایجاد آرامش درونی در انسان است.

وی با تاکید بر تبلیغ و گسترش فرهنگ نماز در جامعه تصریح کرد : برگزاری چنین همایش هایی می تواند یکی از شیوه های تبلیغی و گسترش فرهنگ اقامه نماز و تاثیر گذار باشد.

معاون آموزش و پرورش مراغه نیز در این همایش گفت: یکی از محور های مورد توجه در آموزش و پرورش ،توجه به آموزه های دینی دانش آموزان است.

محمود رضایی افزود : دانش آموزان امروزه نیاز دارند تا به سوالات دینی آن ها پاسخ منطقی و علمی داده شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه های آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنیادین خواهد بود ،گفت:در این سند تاکید بسیار مهم به تربیت و آموزه های دینی دانش آموزان شده است.

رضایی در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش اضافه کرد :در مرحله منطقه ای این اجلاس ،هزار و 600اثر با موضوع نماز توسط دانش آموزان مراغه به دبیرخانه ارسال که از این تعداد 300اثر در نمایشگاهی که به همت کارشناسی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مراغه برپا شده ، در دید عموم قرار گرفته است.

در این همایش از 70اثر برگزیده تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است اجلاس سراسری نماز در استان گلستان به اجرا در خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار