/مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴- قاره آسیا/

غرش شیران پارسی در سرزمین جومونگ/شلیک قوچان نژاد به قلب کره/ تیم ملی فوتبال ایران مسافر ریو شد

خبرگزاری پانا: غیورمردان تیم ملی فوتبال ایران با شکست کره در اولسان موفق شدند به عنوان تیم اول راهی جام جهانی 2014 برزیل شوند.

کد مطلب: ۹۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ظهر امروز در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا و از گروه A، تیم ملی کره جنوبی در اولسان میزبان تیم ملی فوتبال ایران بود که با تک گل دقیقه (60) رضا قوچان نژاد از غیورمردان ایران شکست خورد.

به این ترتیب تیم های ملی ایران با کسب 16 امتیاز به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کرد و کره جنوبی با 14 امتیاز با قرار گرفتن در رده دوم به عنوان تیم دوم مسافر برزیل شد.

غیورمردان فوتبال ایران با حضور در جام جهانی 2014 برزیل موفق شدند برای چهارمین بار به این مهم برسند.

ایران پیش از این جام های جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان را تجربه کرده است.

گزارش بازی در نیمه اول:

کره جنوبی نیمه اول را با توجه به تشویق های بی امان هواداران خودی تهاجمی آغاز کرد و یکی دو فرصت نصف و نیمه روی شوت های راه دور به دست آوردند که رحمان احمدی با جاگیری خوب خود آنها را مهار کرد.

در ادامه بازیکنان تیم ملی ایران با حفظ توپ و گرفتن سرعت بازی، توانستند حریف را کنترل کرده و بازی را به تعادل بکشند.

تیم کره جنوبی در دقیقه (41) روی ضد حمله صاحب یک تک به تک شد که خروج به موقع و سریع رحمان احمدی باعث شد تا این بازیکن در صحنه ای مشکوک پشت محوطه جریمه سرنگون شود و توپ به بیرون رفت اما داور اعتقادی به خطا نداشت و ضربه دروازه را اعلام کرد.

گزارش نیمه دوم بازی:

در نیمه دوم نیز کره جنوبی بازی را تهاجمی آغاز کرد اما شاگردان کی روش نسبت به نیمه اول کمی از لاک دفاعی بیرون آمدند و پرس را از زمین حریف انجام دادند.

کره ای ها در نیمه دوم کمی عقب نشینی کرده اند و سعی دارند با جلو کشیدن تیم ایران، از ارسال های پشت دفاع استفاده کنند و از این طریق به گل برسند.

آندرانیک تیموریان اولین کارت زرد بازی را دقیقه (58) گرفت.

دقیقه (60) تیم ملی ایران روی یک ضد حمله موفق شد با سماجت قوچان نژاد دروازه کره جنوبی را باز کند.

دقیقه (65) خسرو حیدری به دلیل مصدومیت تحت مداوای پزشکان تیم ملی قرار گرفت اما نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به غلامرضا رضایی داد.

در دقیقه (66) سرمربی تیم ملی کره، جی دانگون را بیرون کشید و "لی کئون هو" را وارد زمین کرد.

مدافعان و خط هافبک تیم ملی ایران همچنان روی حملات گسترده تیم میزبان با جنگندگی مبارزه می کنند.

دقیقه (71) ضربه سر خطرناک مهاجم کره از کنار دروازه بیرون رفت.

تا دقیقه (75) همچنان تیم ملی کره در تب و تاب جبران گل خورده است اما هوشیاری خط هافبک و دفاع ایران باعث سردرگمی بازیکنان حریف شده است. در یک حمله خطرناک تیم ملی کره یک موقعیت عالی به دست آورد که در 2 صحنه ی پیاپی رحمان احمدی مهاجم کره را با عکس العملی زیبا روی خط دروازه ناکام گذاشت و نهایتا با کمک خط دفاعی خطر رفع شد.

دقیقه (80) روی یک ضربه کرنر رحمان احمدی به زیبایی توپ را دور کرد اما مسعود شجاعی در یک موقعیت مناسب پشت محوطه جریمه روی بازیکن کره مرتکب خطا شد که خوشبختانه ضربه بازیکن کره به بیرون رفت.

دقیقه (82) مسعود شجاعی از زمین بازی بیرون رفت و احسان حاج صفی جانشین او شد. شجاعی در همین دقیقه به خاطر تاخیر در خروج از زمین کارت زرد دوم بازی را از داور چینی دریافت کرد.

دقیقه (84) خطای مهاجم کره روی رحمان احمدی باعث مصدومیت گلر تیم ملی شد ولی خوشبختانه آسیب دیدگی این بازیکن جدی نبود.

دقیقه (88) هنوز هم کره جنوبی دنبال جبران گل است که خطای هند غلامرضا رضایی باعث شد تا این تیم یک ضربه آزاد به دست ییاورد. ارسال این خطا روی دروازه ایران با ضربه سر خطرناک بازیکن حریف به بیرون رفت.

90 دقیقه قانونی این دیدار به پایان رسید و داور 4 دقیقه وقت تلف شده منظور کرد.

دقیقه (2+90) رضا قوچان نژاد جای خود را به فرزاد حاتمی داد.

دقیقه (2+90) بازیکن کره یک ضربه خطرناک از پشت محوطه جریمه شلیک کرد که با فاصله ای کم از دروازه ما بیرون رفت.

دقیقه (4+90) ضربه سر مهاجم کره با ارسال خطرناک از کناره سمت راست ایران با فاصله ای اندک از کنار دروازه ایران بیرون رفت.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: رحمان احمدی، هاشم بیگ زاده، سید جلال حسینی، پِژمان منتظری، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، مجتبی جباری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و رضا قوچان نژاد.

ترکیب کره جنوبی: جونگ سونگ ریونگ، کیم یونگ وون، کیم کیهایی، جانگ هیونسو، کیم چانگ سو، جی دونگ وون، لی، میونگ جو، سون هنگومین، کیم شین ووک، لی دونگ گوک

همزمان با این دیدار، در دیگر مسابقه گروه A، تیم ملی ازبکستان 5 بر یک قطر که پیش از این حذف آنها مسجل شده بود را در هم کوبید.

تک گل قطر را عبدالقادر الیاس دقیقه (37) به ثمر رساند.

برای ازبکستان نسیموف (60 و 74) و زوتف (72)، احمداف (87) و باکیف (1+90) گل زدند.

ازبک با این پیروزی 14 امتیازی شد اما با تفاضل گل کمتر نسبت به کره جنوبی در رده سوم باقی ماند و باید شانس خود را برای رسیدن به جام جهانی برزیل در بازی های پلی آف جستجو کند.

جدول کامل گروه A به شرح ذیل است:

تیم
بازی
برد
باخت
مساوی
گل زده
گل خورده
تفاضل
امتیاز
ایران
8
5
2
1
8
2
6
16
کره جنوبی
8
4
2
2
13
7
6
14
ازبکستان
8
4
2
2
11
6
5
14
قطر
8
2
1
5
5
13
8-
7
لبنان
8
1
5
3
3
12
9-
5

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار