معاون وزیر آموزش و پرورش: مدرسه تأثیر گذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم
بیرجند (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت از مدرسه، حوزه و دانشگاه به عنوان سه نهاد تأثیر گذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و گفت: در این میان تأثیرگذاری مدرسه از همه بیشتر است.
![معاون وزیر آموزش و پرورش: مدرسه تأثیر گذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZWI5NzQzBBRl/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH_NfgCsUhi1ksAIKXaKdntA,,/ZWI5NzQzBBRl.jpg)
حجت الاسلام علی ذو علم در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن امام علی(ع) مجتمع فرهنگی غدیر بیرجندبرگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم نوعی احتجاج با دوستان، دشمنان و منافقان به انقلاب است که دشمنان و منافقان را مأیوس ساخته و برای دوستان انقلاب امید آفرین است.
او، تربیت صحیح را نتیجه تعمیق ارتباط با خدا، خلق خدا و تفکر در جهان هستی دانست و تصریح کرد: مدارس باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سه اصل مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مورد توجه قرار دهند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم و اقامه توحید به عنوان یک جهانبینی، مسیر حرکت و نقشه ی راه است، افزود: این بیانیه در واقع راه تعامل و نحوه گفتگو با جوانان را به ما آموزش می دهد.
او از مدارس ایران و خراسان جنوبی به عنوان مروج خود سازی و الگوی تمدن اسلامی ایرانی یاد کرد و ادامه داد: منظور از خودسازی، خودسازی اخلاقی صرف و ریاضت طلبی نیست بلکه خودسازی در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی جسمی و اخلاقی مد نظر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش، تقویت روحیه خود باوری در در دانش آموزان و در عرصه های مختلف را لازمه تمدن ساز کردن مدارس دانست و ابراز داشت: احساس تعلق خاطر دانش آموز و تقویت الفت و دوستی بین اولیای مدرسه و دانش آموزان نشانه ی عملکرد درست و موفق مدارس در تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.
حجت الاسلام ذوعلم تبیین نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای دانش آموزان جوان و نوجوان را رسالت دیگر مدارس در تحقق این بیانیه برشمرد و یاد آور شد: بیانیه گام دوم انقلاب به درستی و با ظرافت خاصی تارو پود شش ساحت سند تحول را با هم درآمیخته و جوانان را در مسیر رشد، سعادت و کمال هدایت می کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از مدرسه به عنوان مهم ترین رکن خودسازی دانش آموزان یاد کرد و گفت: چنانچه بیانیه گام دوم انقلاب ،در 110 هزار مدرسه کشور به درستی تبیین شود گفتمان تمدن نوین اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی بر پایه ی شریعت ناب محمدی بیش از پیش در جهان طنین انداز می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بیان گام دوم یک اندیشه و تفکر در گفتمان انقلاب اسلامی است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم سند توسعه ی 40 ساله دوم انقلاب اسلامی ایران است. تفکر و اندیشه ای که هرگز کهنه نمی شود و غبار فراموشی نمی گیرد.
او، تبیین سند تحول و بیانیه گام دوم را به عنوان مبدأحرکت را رسالت دیگر مدارس دانست و از مدیران، معلمان و پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی مدارس خواست تا با تأسی از بیانیه گام دوم و بر اساس سند تحول بنیادین نقشه راهی برای مدرسه خود تعریف کنند.
ارسال دیدگاه