دانشگاه فنی و حرفه ای نقش مهمی در کارآفرینی ایفا می کند

مراغه (پانا)-معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه گفت:دانشگاه های فنی و حرفه ای در مهارت آموزی و کارآفرینی نقش بسزایی دارند.

کد مطلب: ۹۱۲۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فنی و حرفه ای نقش مهمی در کارآفرینی ایفا می کند

موسی شعفی در مراسم گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم که به همت مدیریت آموزشکده فنی دختران مراغه برگزار شد،گفت: توجه به تعلیم و تربیت و مهارت آموزی ،توسعه یک جامعه را دنبال خواهد داشت .

وی افزود: کارآفرینی دانشگاهی به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی کشور می باشد که دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه کارآفرینی نقش خطیری در جهت ایجاد آن در جامعه بر عهده دارد.

روند توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای به سمت تعالی است

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: مهمترین اولویت دانشگاه ،دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای ،مهارت آموزی و تربیت تکنسین های مجرب و هدایت آن ها به بازار کار است.

احد بهشتی اصل افزود : هم اکنون 176دانشگاه ،دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای با 180هزار دانشجو در کشور فعالیت می کند.

وی ادامه داد: سهم استان آذربایجان شرقی از این آمار ،8مجموعه با 10هزار دانشجو می باشد.

بهشتی اصل به نقش دانشگاه های فنی و حرفه ای در کارآفرینی اشاره و اظهارکرد: بیش از 70درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.

رییس آموزشکده فنی دختران مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون این مجموعه با حمایت مسئولین ،روند توسعه خود در زمینه های علمی ،عمرانی و فرهنگی طی می کند.

پریسا فتحی رضایی افزود : آموزشکده فنی دختران مراغه در سال 1382با دو رشته حسابداری و کامپیوتر فعالیت خودرا آغاز و هم اکنون با بیش از 500دانشجوفعالیت خود را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: در سالتحصیلی جاری نیز این مجموعه در مقطع کارشناسی در دو رشته حسابداری و کامپیوتر دانشجو پذیرش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار