مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در پایان فروردین برگزار می‌شود

دویست هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن شرکت کردند

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در پایان فروردین خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در پایان فروردین برگزار می‌شود

محمد شعبانی ضمن اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نمازِ دانش‌آموزی دختران و پسران به‌ترتیب در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین گفت: «برگزیدگان این رقابت‌ها که به مرحله کشوری هدایت می‌شوند در فرصتی که در اردیبهشت و خرداد داریم، نکات کلیدی را جهت آمادگی در رقابت‌های کشوری آموزش خواهند دید.»

به گفته او حدود دویست هزار دانش‌آموز یعنی رقمی معادل ۴۰% از دانش‌آموزان سه مقطع در مرحله آموزشگاهی در موضوعات مختلف از تفسیر، تلاوت، حفظ، نهج البلاغه و احکام شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز شامل دانش‌آموزان هر سه مقطع است، توضیح داد: «دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا مرحله شهرستانی شرکت کردند و مرحله استانی ندارند درحالی‌که رقابت در بخش پسران و دخترانِ دو مقطع متوسطه اول و دوم، ادامه پیدا کرد و حدود چهار هزار دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافتند که ۷۰۰ تن اجرای حضوری خواهند داشت.»

«مسابقات استانی در اردوگاه جوانه‌ها در ساحل خزر برگزار می‌شود و در نهایت حدود یکصد نفر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت اما در فرصتی که در اردیبهشت و خرداد در دست داریم تلاش خواهیم کرد نکات مهم را به آنان آموزش دهیم چون مسابقات کشوری در سطح بالایی برگزار می‌شود و رقابت‌ها در سطح کشوری، بسیار فشرده است.»

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش همچنین گفت: «تأکیدی که وزارت‌خانه دارد این است که از سال آینده به بعد، این مسابقات به‌صورت گروهی اجرا شود تا ضمن کاهش استرس، تقویت فرهنگ کار جمعی، حذف رویکرد رقابت‌های فردی و بسیاری دیگر از فوائد کار تیمی شرایطی ایجاد شود که درصورتی‌که دانش‌آموزی رتبه کسب نکرد، روی تُرش نکند و اعتماد به نفس خود را از دست ندهد و همچنین به‌نوعی فشار ناکامی به جای اینکه بر یک فرد وارد شود، بر تیم وارد شود چون برخی از این مسابقات به اندازه کنکور، بر روی دانش‌آموزان فشار و استرس وارد می‌کند.»

شعبانی با تأکید بر اینکه تمرکز ما در سال ۹۸ بر فعالیت‌های درون‌مدرسه‌ای خواهد بود، خواه مربی داشته باشند یا نداشته باشند، ادامه داد: «به این شکل که اگر مربی ندارند، مدیر مدرسه برنامه‌ریزی کند تا تحولات فرهنگی و پرورشی از داخل مدرسه رقم بخورد و به دنبال طراحی مدلی هستیم که در سال ۹۸ مدارس از نظر زاویه نگاهی که به امور پرورشی و فعالیت‌های تربیتی دارند، رصد شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار