برگزاری قرائت و ارائه پژوهش پیرامون زیارت جامعه کبیره در پژوهش‌سرای رازی شهرری

شهرری (پانا)- با حضور معاون آموزشی، معاون ابتدایی و تعدادی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، مسئول بسیج دانش‌آموزی، مسئولین خانه امید ندای رحمت و گروهی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم دبیرستان دخترانه شریعت مراسم پژوهشی پیرامون زیارت جامعه کبیره در پژوهش‌سرای رازی شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری قرائت و ارائه  پژوهش پیرامون زیارت جامعه کبیره در پژوهش‌سرای رازی شهرری

رسول ملکی معاون آموزشی اداره ناحیه یک شهرری با تشکر از برگزار‌کنندگان این برنامه گفت: این زیارت از زیارتنامه‌های مهم شیعیان است که از طرف امام هادی(ع) در پاسخ به درخواست یکی ازشیعیان صادر شده است و مضمون زیارتنامه باورهای شیعه درباره امامت، مقام ائمه اطهار(ع) و وظایف شیعیان در مقابل آنهاست.

ملکی با اشاره به این‌که این زیارت از طولانی‌ترین زیارتهای مفاتیح‌الجنان است ادامه داد: اگر چه برای همه اهل بیت(ع) زیارتنامه اختصاصی وجود دارد، اما برخی زیارت نامه‌ها برای تمام ائمه(ع) محسوب می‌شود به عنوان مثال، اگر کسی زیارت جامعه کبیره را قرائت کند، همه اهل بیت(ع) را مورد زیارت و خطاب قرار داده است از همین رو می‌گویند زیارت جامعه کبیره از کامل ترین زیارات است که از امام علی نقی(ع) به دست ما رسیده است.

سپس محرابی مدیر عامل ندای رحمت و خانه امید ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این همایش و گرفتن قوت قلب برای برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: در رابطه با خوانن قرآن و ادعیه دو دیدگاه وجود دارد که اولی خواندن و قرائت قرآن یا دعا با صوت زیبا است و دومین دیدگاه که بیستر مورد نظر ما نیز هست اینست که خداوند متعال هدفی از ارسال قرآن داشته که باید دانشمندان زبردست و پژوهش کننده نکات زندگی‌ساز را از آن استخراج و در اختیار مردم قرار دهند.

در آخر شیرزادی در پاسخ به اینکه کار پژوهشی برای ادعیه ماثوره چه نقشی در تربیت و زندگی دانش‌آموزان دارد اظهار
کرد: دانش‌آموزان با این نکات که در این ادعیه آمده میتوانند راه زندگی را پیدا کنند و در زندگی شخصی‌شان به کار گیرند تا راه رستگاری را پیدا کنند.

/خبرنگار:صبا صولتی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار