معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان در گفتگو با پانا:

26 هزار كلاس اولی در همدان ثبت‌نام می‌شوند

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال 26 هزار كلاس اولی در همدان ثبت‌نام می‌شوند.

کد مطلب: ۸۸۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

معصومه معصومیان در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا در همدان، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از نیمه خرداد ماه آغاز می‌شود و در سال‌جاری ثبت‌نام به صورت اینترنتی در استان همدان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینكه در استان همدان بالای 143 هزار دانش‌آموز ابتدایی در حال تحصیل هستند عنوان كرد: ثبت نام دانش‌آموزان ابتدایی به این صورت است كه ورودی‌های سال اول باید حضوری مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

معاون ‌آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: درون‌پایه‌ها نیازی به مراجعه برای ثبت‌نام به مدارس ندارند و تمهیدات ثبت‌نام دانش‌آموزان بدون حضور فیزیكی دانش‌آموز و انجام آن توسط مدیر مدارس مهیا است.

وی با اشاره به اینكه 26 هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان همدان امسال ثبت‌نام می‌كنند افزود: پایگاه‌های سنجش در استان همدان از اول خرداد آماده هستند تا معاینات سلامت عمومی، سلامت روان، شنوایی و بینایی سنجی، بررسی سیستم داخلی بدن نوآموزان و نهایتا آمادگی تمام نوآموزان برای ورود به مدرسه را توسط پزشكان انجام ‌دهند كه این كار با همكاری علوم‌پزشكی و آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.

معصومیان خاطرنشان كرد: هر ساله ثبت نام كلاس اولی‌ها به این شكل بوده كه اردیبهشت ثبت‌نام موقت انجام می‌شود، بعد از آن تست سنجش صورت می‌گیرد و ثبت‌نام‌‌ قطعی نیز از نیمه خرداد به بعد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینكه در سال تحصیلی آینده كتاب‌های سوم ابتدایی به صورت كامل تغییر كردند تصریح كرد: در سال 91-90 كتاب‌های كلاس اول ابتدایی، در سال گذشته كتاب‌های سال دوم ابتدایی و امسال نیز برای سال تحصیلی جدید كتاب‌های سوم ابتدایی و متوسطه اول تغییر یافته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش همدان در پایان گفت: كتاب‌های سوم ابتدایی به لحاظ محتوایی تغییر صد در صدی پیدا كرده است و امیدواریم در سال آینده نیز تغییرات كتاب‌های كلاس چهارم و متوسطه دوم را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار