سرپرست امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان:
دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل سایر دانشگاهها است
اهواز(پانا) - حسن جرفی گفت: دانشگاه فرهنگیان از سازمانها مهم هر جامعه و تربیت کننده معلمان است و باید سرمایه گذاری مناسب برای آن داشت.
در آیین نکوداشت یکصدمین سال تأسیس تربیت معلم در ایران که با حضور جمعی از مقامات و مسئولین کشوری ، استانی ، پیشکسوتـان و نخبگـان تربیت معلـم امروز ۱۲ دی در تالار امید دانشگاه فرهنگیان خوزستان بـرگزار شد، «حسن جرفی»، سرپرست امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان با تبریک هشتاد و سومین سال تاسیس تربیت معلم در استان خوزستان، دانشگاه های تربیت معلم را نقطه ثقل سایر دانشگاه ها خواند و عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان از سازمانهای مهم هر جامعه و تربیت کننده معلم است و این امر جز با سرمایهگذاری در این دانشگاهها میسر نمی شود.
جذب ۴۰ هزار دانشجو معلم
جرفی نقط عطف دانشگاه فرهنگیان را جذب ۴۱هزار دانشجو معلم دانسته و اظهار کرد: در اهمیت این دانشگاه همان بس که مقام معظم رهبری فرمود؛ باید این دانشگاه را جدی گرفت و به آرایش درونی آن توجه کرد.
او با بیان اینکه تاسیس و بازسازی مراکز تربیت معلم باید بین خیران تعریف شود چراکه تربیت معلمان اهمیت فراوانی دارد، مطرح کرد: لازم است در تحولهای بنیادین پرورش معلم هدفی جدی باشد و این مهم با هماهنگی همه ارگانها میسر است.
جرفی این نکوداشت را فرصتی مناسب برای شناسایی چالشهای موجود در تربیت معلم دانست و گفت: ۵کمیته برای برطرف کردن چالشها در بخشهای تخصصی دانشگاه تربیت معلم فعالیت می کنند که شامل کمیته پژوهش و فناوری، کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی، کمیته فرهنگی، علمی و اجرایی است.
وی از وجود ۶ پردیس دانشگاهی در اهواز خبر داد و افزود: ۶ هزار دانشجو در این پردیسها آموزش می بینند.
سرپرست امور پردیسهای فرهنگیان استان خوزستان تاکید کرد: مهمترین پیامد نکوداشت سالگرد تربیت معلم ایجاد زبان مشترک برای بیان تفکرات مختلف است.
دانشگاه فرهنگیان پاکترین دانشگاه کشوراست
در ادامه مراسم علی باقر طاهری نیا، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان نگاه حسابگرانه را آسیب جدی به پژوهش دانست و اظهار کرد: پیش از این برای طرح پژوهشی مالیات وضع شد و این نگاه به بن بست پژوهشی انجامید.
طاهری نیا یکی از خطای استراتژیک کشور را پرداخت مالیات فرهنگیان و پژوهشگران پیش از هر ارگانی دانسته و چالش دوم در حوزه پژوهش را وجود سازمان پژوهش سر خود نام برد و عنوان کرد: وجود این پژوهش گاه ها سرخود در ارگانها یعنی تعطیلی دانشگاه ها، چراکه با حداقل ها کار خو را پیش می برند.
او رقابت در بعد کمی را باعث به وجود آمدن مدرک گرایی، جعل پایان نامه و مدارک جعلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و مخدوش شدن اخلاق حرفه ای دانست و گفت: هیچ پیشینه ای وجود ندارد که مدرکی جعلی در دانشگاه فرهنگیان هم بوده و همین موضوع نشان می دهد این دانشگاه از پاک ترین مراکز آموزشی کشور است.
ارسال دیدگاه