مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : نرخ سواد در خراسان جنوبی به 96 درصد رسید

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افزایش نرخ سواد دراستان خبردادو افزود: نرخ سواد به همت پرسنل و آموزشیاران معاونت سواد آموزی، مدیران و همراهی مردم با 96 درصد رسید.

کد مطلب: ۸۸۰۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : نرخ سواد در خراسان جنوبی به 96 درصد رسید

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 897 سواد آموز در دوره های سواد آموزی، انتقال و تحکیم مشغول فرا گیری علم و دانش می باشند.

وی با بیان این که افراد بی سواد و کم سواد ، سنین 10 تا 49 سال را جامعه هدفسواد آموزی تشکیل می دهند، که با گذراندن 400 ساعت دوره آموزشی در بازه زمانی 4 ماهه کسب تجربه آموزشی متناسب با سوم ابتدایی می شوند، تصریح کرد: در دوره تحکیم 14 عنوان کتاب ساده نوسیسی شده در اختیار سواد آموزان قرار می گیرد که با فرا گیری آن به میزان 200 ساعت وارد دوره انتقال می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به مجاز بودن شرکت قبولی های چهارم و مردودی های پنجم آموزش رسمی در دوره انتقال، ابراز داشت: شرکت کنندگان در این دوره با گذراندن 600 ساعت فعالیت آموزشی موفق به کسب مدرک ششم ابتدایی شده و مجوز حضور در دوره متوسطه را دریافت می نمایند.

وی از طرح های نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده، حلقه های کتاب خوانی، مهارت های اساسی زندگی و آموزش مقدماتی رایانه به عنوان برنامه های مکمل سواد در معاونت سوادآموزی استان یاد کرد و افزود: در سال جاری 140 میلیون تومان برای ارتقای سواد در خراسان جنوبی هزینه شده است.

واقعی با اشاره به آموزش قریب 2 هزار نفر از مهاجرین خارجی در سال های اخیر یاد آور شد: دریافت جایزه کنفوسیوس سازمان ملل متحد با هدف ترکیب سواد با مهارت های پایه رایه نه را یکی دیگر از افتخارات معانت سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی از تشکیل 92 حلقه کتابخوانی در شهرستان ها و مناطق استان خبر داد و عنوان کرد: 26 هزر نفر در راستای نشر فرهنگ کتاب خوانی و اجرای طرح خواندن با خانواده مشارکت می کنند.

خبرنگارپانا: محدثه حسامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار