مدیر کل دفترامور اجتماعی استانداری کردستان:

تدوین سند توسعه سلامت شاخص های اجتماعی را ارتقا می بخشد

خبر گزاری پانا :مدیر کل دفتر امور اجتماعی استاندار کردستان گفت: تدوین و اجرای سند توسعه سلامت در جامعه موجب افزایش بسیاری از شاخص های اجتماعی در جامعه می شود.

کد مطلب: ۸۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبر گزاری پانا، سید محمد عطا رحمانی آبیدر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه تدوین و اجرای سند توسعه سلامت در جامعه موجب افزایش بسیاری از شاخص های اجتماعی در جامعه می شود، اظهار داشت: دغدغه های مسئولین بخش سلامت کشور برای تسریع در اجرای این طرح نشان از اهمیت این مقوله دارد بنابراین باید همه با همکاری هم جهت تحقق اهداف این طرح تلاش خود را مضاعف نماییم.

وی افزود: برنامه های اجتماعی به دلیل گستردگی در جامعه از راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی جامعه به شمارمی روند که باید با نهادینه کردن راهبردهای بهداشتی و سلامت در برنامه های اجتماعی با مشارکت عموم مردم به اهداف مورد نظر برسیم.

رحمانی آبیدر تدوین سند توسعه سلامت جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی 52 شاخص در عدالت سلامت در این سند نشان از اهمیت این مقوله از سوی دولت است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه احاد جامعه با انواع خطرهای بهداشتی و سلامت در محیط زندگی و دیگر عرصه های اجتماعی مواجه هستند که در صورت اطلاع رسانی به موقع و کافی در مورد این سند می توان از بسیاری از نارسایی ها و معضلات اجتماعی جلوگیری کرد.

رحمانی در پایان گفت: با توجه به وجود فرهنگ غنی و اصیل مردم کردستان خوشبختانه در برخورد با هرگونه مشکلات اجتماعی و از جمله مسائل درمانی و سلامت همکاری مناسبی بین مردم و مسئولان وجود دارد و در این راستا برنامه های فراوانی در طول سال به اجرا در می آید و نتایج مثبتی را نیز به دنبال داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار