مدرسه ای که دوست دارم

همدان (پانا) - آموزش و پرورش پایه گذار شکوفایی ، رشد پرورش ، استعداد ها ، مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان است که با معلمان توانمند و خلاق در بسترجلب مشارکت های مردمی و اولیاء دانش آموزان محقق می شود.

کد مطلب: ۸۷۵۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه ای که دوست دارم

امروز آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی، مدیریتی، مقابله ای و جراتمندی، بیش از هر زمان لازمه زندگی فرزندانمان است که تنها با برگزاری کلاس های آموزشی به روش سنتی محقق نمی شود و لازم است که مدارس با مشارکت اولیاء، فضای آموزشی را با فعالیت های خلاق و هنری- مهارتی ترکیب کرده تابتواند مدرسه ای شاد و کارآمد، ساخته و ضمن تقویت ارتباط مدرسه و خانه، فرزندانمان را از هم اکنون با مهارت آموزی های خلاق ،برای ساختن جامعه ای موفق و تربیت انسان های سالم و با اخلاق در آینده مهیا سازند.

دبستان برهان برزین شهرک مدنی اولین مدرسه ای است در کشور که ازسال 1394با اجرای طرح تحول تربیت خلاق توانست با برگزاری کارگاه های روان شناختی، آموزش خانواده کاربردی، کلاس های خلاقیت و مهارت آموزی در رشته های سفال گری، کتیبه، معرق کاری، ویترای، تراش سنگ های قیمتی، نقاشی رنگ روغن ،خوشنویسی، مینا کاری، قلم زنی روی مس، قالی بافی برای دانش آموزان و خانواده ها، توانست در زمینه درمان آسیب موجود نیز موفق شده و استعداد یابی و شکوفایی استعداد ها را نیز محقق گرداند.
تدبیر مدیر، معاونان، آموزگاران، انجمن اولیاء با اجرای این طرح بارقه های امید را در چشم و دل دانش آموزان و خانواده ها زنده کرد .
این طرح در سال 1396-1397توانست حائز رتبه های ذیل در جشنواره های محتلف شده و به عنوان یک نمونه عالی تربیتی-آموزشی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شود.
1- کسب رتبه سوم کسب و کار فضای آموزشی در رویداد پارک برگزار شده توسط دانشگاه فرهنگیان و پارک علم و فناوری.
2- کسب رتبه اول هفتمین جشنواره نوجوان سالم آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان.
3- کسب رتبه اول اول هفتمین جشنواره نوجوان سالم اداره کل آموزش و پرورش همدان.
4- کسب رتبه برتر اقدام پژوهی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان.
5- کسب رتبه برتر معلم پژوهنده اداره کل آموزش و پرورش استان همدان.
پارسا احمدی دانش آموز دبستان برهان برزین یکی از دانش آموزانی است که این مدرسه با طرح های خلاقانه باعث رشد و شکوفایی استعداد هایش شده است. پارسا احمدی که خود از نخبه های دنیای هنر موسیقی می باشد امروز زبان به تشکر از مدیر مدرسه اش خانم مرضیه یاری که صمیمانه و خاصانه او و همه دانش آموزان را پرورش داده و باعث شده است که در مدرسه احساس لذت ببرند و رویاهایشان را زندگی کنند وا نموده است .
پارسا احمدی توانسته است که با شناساندن استعداد هایش و باور به آن وارد دنیای موسیقی شده و با سن کم در ساز های ویولن،فلوت و تنبک مهارت و نبوغش، خودش را بشناسد . پارسا همچنین در زمینه طراحی و ساخت وسایل از مواد دورریختی مهارت خاصی دارد . مخلوط کن، جاروبرقی و دستگاه های دیگری که حاصل ذهن پرورش یافته او بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار