معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان خبر داد:
برگزاری اولین نشست کار گروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی دانش آموزان ابتدایی
زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین جلسه کار گروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی دانش آموزان دوره ابتدایی خبر داد.
![برگزاری اولین نشست کار گروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی دانش آموزان ابتدایی](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDQyNTIBgbKA/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHrmNn7CczGqEsAIKXaKdntA,,/ZDQyNTIBgbKA.jpg)
پور ملایی هدف از تشکیل کار گروه را بررسی علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره ی ابتدایی و ارائه راهکارهای لازم برای درمان اختلالات یادگیری دانش آموزان بیان کرد.
معاون آموزش ابتدایی استان گفت: دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری ممکن است در یک یا دو حوزه خواندن ، نوشتن و محاسبات ریاضی با اختلال و مشکل مواجه باشند، که باید با ایجاد شرایط مناسب و طی برنامه ریزی های مدون دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری شناسایی و با اتخاذ تدابیر صحیح بهترین و درست ترین مسیر برای رفع این چالش ، فراهم آید .
وی بیان داشت: مدیران، معلمان و اولیاء برای تشخیص ، درمان و پیگیری اختلالات یادگیری نیاز به دانش افزایی بیشتری دارند که برای کاهش آمار بالای مبتلا به اختلالات و عوارض جانبی ضرورت دارد با این اختلالات آشنایی پیدا کنند که بر این اساس دوره های آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی استان قرار دارد .
مشاور مدیر کل در هدایت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان عنوان کرد: کودکانی که دچار اختلالات یادگیری هستند با روش های مرسوم تعلیم و تربیت کودکان عادی قادر به یادگیری نیستند و نیاز به کمکهای ویژه دارند.
شیرازی افزود: دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری جزء کودکان در معرض خطر و شکننده حساب می شوند و آموزش و پرورش باید از این افراد پشتیبانی کند و یک سپر دفاعی برای آنان باشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: مبتلایان به ناتوانی های یادگیری در تمام سطوح و تمام پایه های تحصیلی از آمادگی تا دانشگاه دیده می شوند که تشخیص بهنگام ، روند بهبودی را سرعت خواهد بخشید و بنابراین توجه به دوره ی ابتدایی به ویژه پایه های اول و دوم در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.
حجتی بیان داشت: توانمند سازی مربیان و کیفی کردن فعالیتها از اولویت های کاری این اداره است و برنامه ریزی لازم برای تقویت تعامل و ارتباط مدیران مدارس ابتدایی با مراکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری، انجام شده است.
ارسال دیدگاه