مشاور ارشد شرکت مرکوری مطرح کرد:

تبدیل شدن ایران به بازیگردان عرصه پتروشیمی در جهان

خبرگزاری پانا: مشاور ارشد شرکت مرکوری بزریل اعلام کرد: فعالان صنعت پتروشیمی در جهان برای توسعه فعالیت های خود در این حوزه به همکاری و تبادل اطلاعات با یکدیگر نیاز دارند.

کد مطلب: ۸۵۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا، جورج لوئیز دا سیلوا لاپورتا اعلام کرد: تاکنون همکاری نزدیکی میان فعالان حوزه پتروشیمی ایران و برزیل وجود داشته است و امیدواریم این همکاری همچون گذشته ادامه یابد.

وی افزود: من درباره فعالیت ها در حوزه پتروشیمی ایران مطالعات بسیاری داشته ام، هم اکنون مجتمع های پتروشیمی بزرگی در این کشور وجود دارد و آن ها برای توسعه این صنعت پروژه های جدیدی در نظر گرفته اند.

مشاور ارشد شرکت مرکوری ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از همه پروژه های پتروشیمی، ایران در آینده نزدیک به یکی از بازیگردانان اصلی عرصه پتروشیمی در جهان تبدیل خواهد شد و تحقق چنین هدفی به شرایط اقتصادی و سیاسی این کشور بستگی دارد.

لاپورتا همچنین درباره تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران گفت: در دنیای آزاد امروز تحریم و ایجاد محدودیت برای کشورها معنایی ندارد و باید به استقلال کشورها احترام گذاشت.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی یک صنعت جهانی است و هر کشوری برای پیشرفت نیاز به همکاری و تبادل اطلاعات با دیگر فعالان این صنعت در جهان دارد و همه باید تلاش کنیم از تجربیات و حتی سرمایه های یکدیگر بهره مند شویم.

لاپورتا اعلام کرد: صنعت پتروشیمی در سراسر دنیا با تغییر و تحولاتی رو به رو شده است، کشف ذخایر شیل گس در آمریکا، کشف ذخایر عمده نفت و گاز در برزیل و تمایل این کشور برای استفاده از این ذخایر به عنوان خوراک اولیه تولید محصولات پتروشیمی و پیشرفت این صنعت در چین به دلیل رشد اقتصادی، همگی نشان دهنده توسعه صنعت پتروشیمی در آینده خواهد بود.

مشاور ارشد شرکت مرکوری افزود: هم اکنون شاهد آن هستیم که صنعت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه نیز در حال رشد است و شرکت های بسیاری در این عرصه فعال شده اند.

وی اعلام کرد: خواست ایران برای همکاری با فعالان صنعت پتروشیمی در سراسر جهان و برگزاری چنین همایش ها در سطح بین المللی نشان دهنده تمایل این کشور برای جذب سرمایه های خارجی در صنعت پتروشیمی است.
لاپورتا با اشاره به جایگاه مطلوب صنعت پتروشیمی ایران در خاورمیانه و جهان گفت: ایران هم اکنون یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان عمده متانول به شمار می آید، متانول یکی از موادی که کاربرد زیادی برای تولید دیگر محصولات دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار