بمناسبت هفته دولت روی داد:

تشریح موفقیت های آموزش و پرورش استان در سیمای مرکز اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با حضور در برنامه " اویم قراریم" سیمای مرکز اردبیل موفقیت ها و فعالیت های آموزش و پرورش استان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۴۸۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تشریح موفقیت های آموزش و پرورش استان در سیمای مرکز اردبیل

احمد ناصری با ارج نهادن به مقام شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینکه تدوین " سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" در 6 ساحت ، یکی از تحولات شگرف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نظام تعلیم و تربیت کشور است ، گفت: این سند توسط مقام معظم رهبری تایید و به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی افزود: تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش بر اساس این سند و همچنین سیاست های کلی نظام که برای آموزش و پرورش ابلاغ شده است تنظیم می شوند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به اینکه تعلیم و تربیت یکی از سیاست های اساسی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: بر این اساس اقدامات خوبی در راستای پوشش تحصیلی دانش آموزان در استان انجام شده است بطوریکه 80 درصد در دوره پیش دبستانی ، 99.23 درصد در دوره ابتدایی و بیش از 93 درصد دانش آموزان در دوره متوسطه دوره اول تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.

همچنین ناصری جمعیت هدف در حوزه سوادآموزی را 10 تا 49 سال عنوان کرد و گفت: صد در صد حجم ابلاغی در استان تحت پوشش قرار گرفته است بطوریکه سوادآموزی استان در ارزیابی کشوری رتبه شایسته قابل تقدیر را بدست آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص کیفیت آموزشی استان نیز اظهار داشت: بر اساس شاخص های ارزیابی استان اردبیل از حیث میانگین نمرات آزمون نهایی جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته ناصری در جشنواره نوآورهای علمی که در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، معلمان استان اردبیل موفق شدند رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مشارکت دانش آموزان در برنامه های پرورشی و تربیتی را نیز عالی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: حضور فعال دانش آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز و همچنین فرهنگی و هنری نشان از جذابیت این برنامه ها را دارد.

ناصری با بیان اینکه بیش از 70 درصد دانش آموزان استان در طرح المپاد درون مدرسه ای شرکت دارند، تصریح کرد: با حمایت استاندار و تصویب شورای آموزش و پرورش 5 اردوگاه فرهنگی و تربیتی در ایتان ایجاد خواهد شد که با اختصاص این فضاها ، سرانه فضای اردوگاهی استان از میانگین کشوری بیشتر خواهد بود.

وی از احداث 110 باب نمازخانه و سالن چند منظوره در مناطق کمتر توسعه یافته و بافت فرسوده مرکز استان خبر داد و خاطر نشان ساخت: 23 سالن ورزشی نیمه تمام نیز در حال آماده سازی می باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان 27 باب مدرسه نیز با مشارکت اداره کل نوسازی و خیرین محترم استان که شامل 130 کلاس درسی می باشد تا آعاز سال تحصیلی 98-97 وارد چرخه تعلیم و تربیت خواهد شد.

ناصری در ادامه به ارسال تجهیزات مورد نیاز مدارس استان با اولویت هنرستان ها با اعتبار بالغ بر 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و نیز با مشارکت اداره نوسازی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را دارد.

وی ضمن تاکید بر حمایت های اولیا و خیرین از آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخص های عمومی و تخصصی در بین 32 اداره کل کشور موفق شده است رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار