معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: خبرداد

ضرورت اختصاص 20 میلیارد ریال برای تجهیز اردوگاه مقدس اردبیلی

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای تجهیز اردوگاه تربیتی و ملی مقدس اردبیلی به پرداخت 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر دوم رئیس جمهور نیاز است.

کد مطلب: ۸۴۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرهاد رنجبر در جلسه شورای آموزش و پرورش كه با محور بررسی روند توسعه اردوگاه تربیتی مقدس اردبیلی تشكیل شد، افزود: این اردوگاه از سال 74 در مراحل مختلف احداث و اراضی تملك شده آن حدود 20 هكتار است و ظرفیت پذیرش 400 نفر با بیتوته و یك هزار نفر بدون بیتوته را دارد.

وی پیشرفت پروژه اردوگاه مقدس اردبیلی را 30 درصد اعلام كرد و گفت: احداث 42 باب كمپ سرپوشیده و همچنین 14 باب كمپ تابستانی فضای آزاد در این اردوگاه اجرایی شده و ما قادر هستیم روزانه 800 نفر را در این اردوگاه پذیرش كنیم تا از فضای بكر و طبیعی اردوگاه و امكانات آن در حد وسع و توان استفاده كنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این كه در ایام تعطیلات نوروزی امسال 1400 فرهنگی در این اردوگاه پذیرش شدند، خاطرنشان كرد: ما همچنان از نبود برخی امكانات و تجهیزات زیر‌بنایی و اولیه به رغم مصوبه هیئت دولت در تكمیل این اردوگاه رنج می‌بریم.

رنجبر افزود: ‌با پیگیری‌های انجام شده و از طریق وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، 57 میلیون تومان برای این پروژه جذب و در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

وی در خصوص ضرورت تأمین زیر‌ساخت‌ها به ویژه انشعاب برق، آب، گاز و زیر‌ساخت‌های مخابرات و همچنین انتقال آب معدنی گرم به اردوگاه، گفت: در انجام برخی از كارها باید با اولویت فوری انجام گیرد كه از آن جمله حصار‌كشی و فنس‌كشی در حفاظت فیزیكی از اردوگاه، احداث نمازخانه و سالن اجتماعات و غذاخوری، احداث خوابگاه زمستانی، خیابان‌كشی و اجرای سیستم پكیج و صدور سند رسمی به نام آموزش و پرورش است كه امیدواریم با تأكید استاندار مشكلات موجود سریع برطرف شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح كرد: در كنار این اقدامات باید نسبت به حل مشكل برق، آسفالت ورودی اردوگاه، تجهیز به دوربین‌های مدار بسته و كنترل از راه دور، اتصال به اینترنت و زیر‌ساخت ارتباطی، احداث رستوران، انبار مركزی، استراحتگاه رانندگان، سالن‌های آموزشی و پاركینگ خودروهای سنگین و توسعه فضای سبز این منطقه اقدام لازم انجام گیرد.

گفتنی است در این جلسه اداره كل منابع طبیعی متعهد شد ضمن همكاری برای الحاق اراضی مشرف به اردوگاه به این مجموعه و صدور سند مالكیت به نام آموزش و پرورش نسبت به رفع مشكلات احتمالی اقدام كند.

درادامه علیرضا علیزاده مدیرعامل شركت توزیع برق استان هم متعهد شد كه با برسی نقشه مهندسی، ارزیابی و كار كارشناسی نحوه سیم كشی و تیر گذاری در صورت نیاز به تقویت ولتاژ و یا طراحی مجدد داخلی، نسبت به تأمین برق اردوگاه اقدام لازم را معمول دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار