برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرآموزش وپرورش ناحیه 2 یزد

یزد (پانا) - آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد با حضور فرماندار یزد، مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان استان در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزارشد

کد مطلب: ۸۴۲۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرآموزش وپرورش ناحیه 2 یزد

" مصطفی سالاری " در این مراسم با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی اظهار داشت : موفقیت آموزش و پرورش استان نتیجه هنرنمایی و تخصص حوزه مدیریتی در آموزش و پرورش است و ادامه داد: وظیفه همه نهادها و آحاد مردم جامعه همراهی و حمایت از آموزش و پرورش است و فعالیت های صورت پذیرفته در زمینه تعلیم و تربیت قابل تقدیر است.

سالاری افزود : موفقیت آموزش و پرورش استان در زمینه های پرورشی و تربیتی دانش اموزان ،نتیجه هنرنمایی و دانش تخصصی و فنی است که در حوزه مدیریت آموزش و پرورش وجود دارد .

وی در ادامه از افزایش 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری خبرداد و افزود : امسال 300 میلیارد ریال اعتبار از بودجه شهرستان یزد به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است .

فرماندار یزد همت و همراهی و دلسوزی آحاد جامعه را شرط پیروزی و پشت سرگذاشتن مشکلات اقتصادی در کشور دانست و افزود: امیدوارم در این مقطع زمانی بتوانیم همان جوری که در جریان انقلاب در توطئه های منافقین و 8 سال جنگ تحمیلی و توطئه های هجومی بعد از آن ملت ایران سر بلند و سرافراز، این مسائل را پشت سر گذاشتند امروز نیز در جنگ جدیدی که در حوزه اقتصادی به وجود آمده سربلند و پیروز باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد :آموزش و پرورش نهاد و سرمایه اجتماعی و مولد سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی است.

"عباسعلی دانافر" نیز در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد اجتماعی در کنار نهاد هایی مثل نهاد خانواده ،اقتصاد و ... است .

دانافر گفت: آموزش و پرورش هم سرمایه اجتماعی است و هم سرمایه اجتماعی تولید می کند بنابراین باید جایگاهش حفظ شود و دائما ارتقاء پیدا کند.

وی با شاره به اینکه جامعه باید نسبت به آموزش و پرورش حساسیت بیشتری داشته باشد افزود: همه باید کمک کنید آموزش و پرورش اولویت اول و دغدغه اصلی جامعه،مسئولین ،نهادها ، بخش ها و اجزاء جامعه باشد.

دانافر گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه متوازن و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و عامل و وسیله انتقال فرهنگ جامعه یعنی ارزش ها، باورها، رفتارها، نگرش ها و مهارت، به نسل های جدید است و باعث استمرار و بقای جامعه می شود.

وی در ادامه افزود: تربیت و آموزش اخلاقی عامل درونی شدن ارزش های جامعه در افراد می شود و به نوعی کنترل و نظارت درونی را برای افراد جامعه ایجاد می کند و این تربیت باعث ایجاد وحدت، یگانگی و یکپارچگی و شکل گیری هویت مشترک اجتماعی می شود.

دانافر گفت: از جمله کارکردهای آموزش و پرورش تغییر و تحول اساسی در کودکان است که باعث رشد و پرورش آنها در ابعاد گوناگون ذهنی،جسمی ،عاطفی،روانی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش نباید در خدمت بازتولید و بازآفرینی ساختار طبقاتی موجود جامعه و نیز باعث تداوم و استمرار نابرابری های مبتنی بر قدرت ،ثروت و منزلت اجتماعی باشد.

وی تنها راه برون رفت از این ساختار اجتماعی را رسیدگی و توجه خاص به مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم و حاشیه ها و فراهم نمودن امکانات و فرصت های بیشتر برای این قشر بیان کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش درادامه " حمید اسمعیلی زاده" را به عنوان مدیر جدید آموزش وپرورش ناحیه دو یزد معرفی کرد و از زحمات " منصور ارجمندی" مدیرپیشین این اداره تقدیر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار