مدیر پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان قاینات خبرداد:

راهیابی 3 نفر از دانش آموزان قاینات به مرحله دوم نهمین المپیاد نانو

قاین (پانا) ـ مدیر پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان قاینات و مسئول دبیرخانه استانی این المپیاد گفت :هشت نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه استان در جمع برگزیدگان اولین مرحله نهمین المپیاد نانو قرار گرفتندکه از بین آنها 3 نفر ازدانش آموزان شهرستان قاینات هستند.

کد مطلب: ۸۲۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی 3 نفر از دانش آموزان قاینات به مرحله دوم نهمین المپیاد نانو

حامد بلالی مدیر پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان قاینات و مسئول دبیرخانه استانی این المپیاد گفت:در سال تحصیلی 97-96 قریب به پانصدو پنجاه نفر از دانش آموزان علاقه مند به فناوری های نوین از شهرستان های بیرجند،قاین و فردوس ضمن شرکت در این المپیاد،از کارگاه های آموزشی رایگان و سمینارهای مربوطه بهره مند شدند و در یک رقابت علمی با بیش از 18000 شرکت کننده،8 نفر از آنان به نام های سید مجتبی ترابی،سید امیر مهدوی، محمد غلامی از قاینات،علی رجبی،نرگس بامداد بجستانی،نرجس میرزاده،محمد خسروی از بیرجند و میلاد رضایی برون از فردوس موفق به حضور در جمع 437نفر برگزیدگان مرحله اول گردیدند.

وی افزود:طی این المپیاد علمی که توسط ستاد توسعه فناوری نانو و تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان بر گزار می گرددهمه ساله تعداد کثیری از دانش آموزان علاقه مند از سراسر کشور به یک رقابت علمی می پردازند و برگزیدگان پایانی ضمن بهره مندی از مزایای بنیاد ملی نخبگان،امتیازات و جوایز نفیسی دریافت می کنند.

بلالی ادامه داد:دومین مرحله این المپیاد 22 تیرماه و در تهران برگزارخواهد شد تا 30 نفر نهایی برای حضور در مرحله پایانی مشخص گردند.

مسول دبیرخانه استان ضمن اعلام رتبه 17 استان خراسان جنوبی از نظرتراز علمی شرکت کنندگان این دوره تاکنون و رتبه 14 در تعداد شرکت کنندگان در نهمین المپیاد،جایگاه استان را با توجه به امکانات و توانمندی های موجود،مطلوب توصیف کرد و در عین حال ضمن دعوت از کلیه مناطق و شهرستان های استان، خواستار توجه جدی مسئولان و دست اندرکاران به توسعه فناوری های نوین به ویژه نانو در سطح مدارس و دانشگاه های استان شد.

شایان ذکر است آقای سید مجتبی ترابی از دانش آموزان نخبه دبیرستان شهید بهشتی قاین و برگزیده المپیاد شیمی کشور در سال گذشته،پیش از این موفق شده طی دو دوره متوالی در جمع 30 نفر برگزیده کشوری المپیاد نانو قرار گیرد.

همچنین دبیرخانه استانی المپیاد نانو در دو دوره گذشته در جمع 5 دبیرخانه برگزیده کشور و پژوهش سرای دانش آموزی امام رضا(ع) شهرستان قاینات در سال گذشته در رتبه دوم کشور(از نظر تراز علمی)قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار