جایگاه شعر آیینی به عنوان یک هنر ناب دینی بسیار برجسته است

خبرگزاری پانا: جایگاه امروز شعر مذهبی و آیینی به عنوان یک هنر ناب دینی بسیار برجسته است چرا که این شعر از جان و دل شاعر متعهد ریشه می‌گیرد.

کد مطلب: ۷۷۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا قزوه شاعر برجسته آیینی کشور گفت: اگر کسی ناشناخته وارد این حیطه شود آسیب‌پذیر خواهد بود، حالا عده‌ای بدون پشتوانه‌ شناخت و معرفت دست به خلق شعر می‌زنند که ماندگاری چندانی ندارد.
وی با بیان اینکه شاعر باید برای سرودن شعر آیینی با دو بال احساس و اندیشه حرکت کند ادامه داد: انقلاب اسلامی تمهیدی برای سرودن شعر فراهم کرد به طوری که از جهت تنوع و کیفیت، شعر آیینی رشد داشته است .
قزوه اضافه کرد: در دهه اول انقلاب تنها به تعداد انگشتان دست شاعر آیینی وجود داشت اما در دهه سوم بیش از 100 شاعر آیینی ترکیب بند عاشورایی وجود دارد.
وی تاکید کرد: بعد از انقلاب، توجه به شعر آیینی بسیار پررنگ شده است چرا که سلیقه مردم نیز به سمت این شعر گرایش یافته است .
این شاعر با بیان اینکه یکی از اهداف سرودن اشعار آیینی انتقال پیام و مفاهیم دینی به مردم بوده است گفت: امیدوارم در جشنواره شعر کوثر شاعران بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و پیام جشنواره یعنی سیره حضرت صدیقه طاهره را منتقل کنند.
گفتنی است جشنواره شعر کوثر از برنامه های جشنواره های میلاد کوثر همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) دهم اردیبهشت در مشهد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار