معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اهمیت ویژه خلاقیت و ابتکار معلم در تولید بسته آموزشی و تربیتی

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت ویژه خلاقیت و ابتکار معلم در تولید بسته آموزشی و تربیتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۱۱۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در جمع معلمان پژوهشگر برتر فارس در پژوهشکده معلم شیراز گفت: رد مبنای کار ما در آموزش و پرورش ،سند تحول بنادین ، برنامه درس ملی و زیر نظام پژوهش و ارزشیابی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به منابع محدود و فرصت کم ،باید در اجرای سند تحول بنیادین اولویت بندی کنیم افزود: بر اساس اولویت بندی های تعیین شده سند تحول بنیادین، تا کنون موفق به تغییر محتوای آموزشی یازده پایه تحصیلی شده ایم و در سال جاری نیز تولید محتوای آموزشی پایه دوازدهم را در دست اقدام داریم.

محمدیان گفت: با تغییر محتوای آموزشی فرایند های یاددهی و یادگیری را دستخوش تغییر کرده ایم و با ایجاد چرخش درنظام ارزیابی و تغییر اهداف دوره های آموزشی ،رویکرد خود را از کتاب درسی به تولید برنامه درسی با تکیه بر بسته آموزشی قرار داده ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: دراین تغییر رویکرد ما معلم را در قامت یک پژوهشگر و راهبر آموزشی دیده ایم و بر همین اساس خلاقیت و ابتکار معلم، با توجه به محیط یاددهی و یادگیری در تولید بسته آموزشی و تربیتی برای ما اهمیت ویژه دارد .

وی ضمن اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در جذب نیروی انسانی بویژه در مقطع ابتدایی گفت: دوره ابتدایی یکی از مهمترین دوره ها ی آموزشی است و کارکردن با کودکان نیز بسیار دشوار است و به همین دلیل انتخاب معلم برای دانش آموزان ابتدایی از حساسیت ویژهای برخوردار است.

محمدیان با بیان اینکه با رفع مشکل تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی مشکل دوره متوسطه نیز کم خواهد شد گفت: دوره ابتدایی برای ما از اولویت پژوهشی برخوردار است تا بتوانیم مسائل و مشکلات آنرا شناسایی و رفع کنیم.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: فارس یکی از استانهای توانمند در حوزه پژوهش و اقدام پژوهشی است و بر همین اساس نیز معلمان ما توانسته اند در این زمینه به موفقیت های خوبی در سطح کشور دست یابند.

عبدالرسول احمدی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشی فرهنگیان فارس گفت: در سال گذشته بیش از 6 هزار اقدام پژوهی توسط فرهنگیان استان به این جشنواره ارائه شد و این امر موجب شد تا در زمینه طرح های پژوهشی به سمت پژوهش های کاربردی حرکت کرده و با دریافت نیازهای حوزه های مختلف، برای رفع آنها فعالیت های پژوهشی انجام دهیم.

وی از راه اندازی مدارس پژوهنده در فارس خبر داد . گفت: در قالب این طرح همه عوامل اجرایی و دانش آموزان مدارس پژوهنده ، اقدام به انجام فعالیت های پژوهشی می نمایند.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به تلاش های این اداره کل برای هوشمند سازی مدارس استان گفت: نزدیک به 10 هزار کلاس درس در 400 مدرسه استان هوشمند شده اند.

احمدی افزود: بر اساس تعریف جدیدی که از مدارس هوشمند ارائه داده ایم ،تکمیل هوشمند سازی این مدارس را در 5 مرحله نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک،نیمه هوشمند، تمام هوشمند و هوشمند پیشرفته تعریف کرده ایم.

وی گفت: در این مدارس تلاش می شود تا دانش آموزان بتوانند در تهیه و تولید محتوای آموزشی نیز فعال بوده و ضمن همراهی با معلمین خود ، در فعالیت های آموزشی مشارکت فعال داشته باشند.

گفتنی است در پایان این جلسه و با حضورمعاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، از معلمان پژوهشگر برتر فارس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار