بازدیدسرزده معاون اداری مالی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی ازبوفه آموزشگاه حضرت مریم شهرستان بجنورد

معاون اداری مالی، مشاور تشکیلات ، خبرنگار پانا سازمان دانش آموزی خراسان شمالی و نماینده سازمان دانش آموزی شهرستان بجنورد به صورت سرزده از بوفه آموزشگاه حضرت مریم (س) دوره اول متوسطه شهرستان بجنورد بازدید کردند.

کد مطلب: ۷۱۰۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی ، اسداله خاکستری معاون اداری مالی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی ، در این بازید براهمیت موضوع تغذیه دانش آموزان که از مهم ترین دغدغه های والدین آنان و نیز مسئولین ذیربط می باشد اشاره کرد و گفت: مجوز بوفه ها در مدارس باید از سازمان دانش آموزی گرفته شود.

خاکستری افزود: ، اولویت اصلی سازمان دانش آموزی در زمینه پایگاه های تغذیه سالم در مدارس با محوریت نظارت بر عملکرد این اماکن و کمک به بهبود تغذیه سالم دانش آموزان است.

وی در ادامه به نکات بهداشت و ارزش مواد غذایی و تغذیه سالم درمدارس اشاره کرد و برکنترل دقیق بوفه های مدارس تأکید داشت.

خاکستری در خصوص تخلف های احتمالی در مدارس گفت: در این خصوص مکاتبات و هماهنگی های لازم با سازمان دانش آموزی ، آموزش و پرورش و کارشناسان تغذیه انجام شود .

وی ، با اشاره به اینکه بازدید از پایگاه های تغذیه سالم در همه مدارس شهرستان های استان به صورت مستمر انجام می گیرد افزود: با مسئولین بوفه هایی که نسبت به عرضه کالاها و خوراکی های غیر مجاز و غیر بهداشتی و فاقد استاندارد لازم در مدارس باشد ، برخورد قانونی انجام خواهد گرفت و از انجام فعالیت این گونه بوفه ها جلوگیر به عمل خواهد آمد.

خاکستری افزود: مدیران مدارس باید در چگونگی عرضه انواع مواد خوراکی مجاز و غیر مجاز و همچنین رعایت نکات بهداشتی نظارت داشته باشند و متصدیان بوفه ها جهت فروش باید دارای کارت سلامت و بهداشت باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار