معاون پرورشي آموزش‌و‌پرورش: حذف مدارس سمپاد جهت‌گیری صحيح براي تحقق سند تحول بنيادين است

تهران (پانا) - معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش حذف مدارس سمپاد را جهت‌گیری صحيح آموزش و پرورش براي تحقق سند تحول بنيادین و ایجاد نشاط و شادابی در دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۷۱۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي و امور بین‌الملل معاونت پرورشي و فرهنگ وزارت آموزش و پرورش، عليرضا كاظمي در خصوص حذف مدارس سمپاد اظهار کرد: تمام کارشناسان معتقدند که برگزاری آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی در پایه هفتم موجب ایجاد استرس برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی می‌شود که با حذف آن دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز از اضطراب رها می‌شوند.
وي تصريح كرد: تمام کارشناسان معتقد بودند آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه‌دولتی در پایه هفتم، فشار روانی زیادی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و باید سازوکار جایگزینی برای آن طراحی می‌شد.
كاظمي با اشاره به اینکه مدارس استعدادهای درخشان در دوره متوسطه دوم عمدتاً برای آماده شدن دانش‌آموزان برای قبولی در کنکور فعالیت می‌کنند و محیطی برای خلاقیت و پژوهش وجود ندارد افزود: این تصمیم اگر به درستی اجرایی شود می‌تواند بازار کتاب‌های کمک آموزشی و استرس آزمون‌ها در مدارس ابتدایی را حذف کند.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش با اشاره به اين مطلب كه کارشناسان بسیاری معتقدند با روند فعلی مدارس استعدادهای درخشان به نسخه شبه‌دولتی مدارس غیردولتی تبدیل می‌شوند و برای سبقت از رقبای خود در بحث المپیاد و کنکور تلاش می‌کنند که حاصل این کشاکش به حاشیه رفتن تعلیم و تربیت چندوجهی‌ استعدادهای برتر خواهد بود، اظهار کرد: بازگرداندن نشاط به دوران کودکی و محور قرار دادن تربیت دانش‌آموزان از مزایای خوب این مصوبه است که می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول بنيادين را فراهم کند.
وي با تأكيد بر اينكه یکی از معضلات بزرگ در مدارس کشور این شده است به جای این که به دانش‌آموزان در مدارس، مسائل کاربردی و مهارت های زندگی را بیاموزانیم، دانش‌آموزان را به تست زنی سوق داده‌ایم ادامه داد: در این سال ها، شاهد تنوع و رنگارنگی مدارس در کشور بوديم كه مبنای تربیتی درستی ندارد، پای تست‌زنی را حتی به دوره ابتدایی بازکرده است و دانش‌آموزان و فرزندان ما، به جای لذت بردن از دوران کودکیشان، به رقابتی فشرده و طاقت‌فرسا و فرسایشی، برای ورود به مدارس خاص، گرفتار كرده است.
كاظمي در پايان این اقدام وزیر را نشانگر جهت‌گیری صحيح آموزش و پرورش براي ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان و در راستای ماموریت آموزش و پرورش و تحقق سند تحول بنيادين دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار