معاون متوسطه آموزش و پرورش: برگزاري آزمونهای متعدد، دانشآموزان را از مسير تربيت خارج ميكند
تهران (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش معتقد است برگزاري آزمونهای متعدد، دانشآموزان را از مسير تربيت خارج ميكند.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي زرافشان اظهار كرد: حذف آزمونهاي ورودي از مقطع ابتدايي كه آزمونهايي شبيه كنكور است با هدف كاهش استرس در دانشآموزان و ايجاد زمينه مناسب براي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است.
وي افزود: با رويكرد ايجاد فضاي با نشاط در مدارس ابتدايي و كاهش نگرانيها از چند سال قبل، ارزشيابي كيفي را جايگزين ارزشيابي كمي كردهايم و اين موضوع باعث شده تا فرصتي براي بهرهبرداري بيشتر دانشآموزان از محيط مدرسه شده است.
زرافشان حذف فضاي رقابتي از محيط مدارس ابتدايي را از جمله مزاياي اجراي اين طرح اعلام و عنوان كرد: برگزاري آزمون براي دانشآموزان پايه ششم باعث شده تا اين آزمونها بر پايههاي پايينتر حتي پايههاي اول و دوم ابتدايي سايه بيندازد و بچهها به سمت آموزش مهارتهاي تستزني هدايت شوند و از مسير اصلي تربيت خارج شوند.
وي حذف آزمون از دوره ابتدايي را در راستاي اجراي سند تحول برشمرد و خاطرنشان كرد: اگر دنبال محقق تربيت تمام ساحتي در مدارس هستيم و ميخواهيم ساحت تربيتي شكوفا شود بايد آزمونها را حذف كنيم و حذف آزمون مذكور در اين راستا صورت گرفته است.
ارسال دیدگاه