دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

باید دستاوردهای چهل ساله انقلاب را با ابزارهای هنرمندانه به نسل جدید معرفی کنیم

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خواهان معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 40 سال اخیر با استفاده از ابزارها و قالب‌های هنرمندانه به نسل جدید شد.

کد مطلب: ۷۰۹۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

حامد علامتی امروز دوشنبه 16 بهمن ماه در آئین افتتاح نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اظهار کرد: اگر به دنبال تاثیرگذاری تربیتی در دانش‌آموزان هستیم جز مشارکت‌دهی به آنان نمی‌توانیم راه به جایی ببریم و تاثیرها را درونی کنیم. این راهبرد تربیتی در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب دنبال می‌شود.

وی افزود: امروز نیازمند بازبینی مجدد وضع فعلی‌مان هستیم. ما باید داشته‌های خودمان را مرور کنیم و خدمات انجام شده در طول این 40 سال را با استفاده از هنرمندانه ترین قالب‌ها و ابزارها به نسل جوان از طریق نسل جوان معرفی کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره نمایشگاه مدرسه انقلاب به ارائه دستاوردها و پیشرفت‌های علمی کشور در این مدارس اشاره کرد و گفت: اولین شاخصه تقدم و پیشرفت یک ملت داشتن نهضت علمی و ارتقا بنیه علمی کشور و سهیم شدن در تولید دانش جهانی است. ارتقا بنیه علمی کشور از بهترین خدمت‌های انقلاب به کشور و ملت ما در زمان محاصره فناوری و علمی کشور است. در این باره بدون تردید همزمان با انقلاب اسلامی یک تحول عظیم علمی هم در کشور رخ داده و پیشرفت‌های علمی محیرالعقول در دانش سوخت هسته‌ای، علوم پایه، علوم زیستی، علوم دارویی، علوم لیزری، علوم ژنتیکی،‌ نفت و گاز، توسعه صنعت پالایشگاهی و مراکز پتروشیمی،‌ مراکز دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و مخصوصا پیشرفت‌های صریح در صنعت دفاعی موشکی و فناوری بخشی از توانمندی‌های علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی است.

علامتی با اشاره به اینکه دشمن امید مردم را نشانه گرفته است گفت: تاکید مقام معظم رهبری این است که امیدبخشی در جامعه باید مدنظر همه قرار گیرد و یکی از راه‌های آن فکر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در همین خصوص افزود: نشاط برآمده از ایمان بزرگترین سرمایه نوجوان و جوان امروز است که هم امید می‌آفریند و هم محرک کار و تلاش است هم خلاقیت ها را شکوفا می‌کند، هم مولد علم است و در نهایت نیروی سازنده فردای ایران اسلامی خواهد بود.

علامتی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی هستیم و باید دستاوردهای ارزنده انقلاب و استقلال کشور را حتی فهرست‌وار و با روشی هنرمندانه برای نوجوان و جوان امروز بیان کنیم و او را در خصوص نشانه‌های استقلال و عدم وابستگی به امپریالیسم جهانی آگاه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار