نماینده مقام معظم رهبری در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی

نسل جدید باید از بیماری سیاست‌زدگی حفظ شود

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی خواهان حفظ دانش‌آموزان و نسل جدید جامعه در برابر بیماری سیاست‌زدگی شد که به گفته او نتیجه‌اش مستورشدن شکوه و جمال انقلاب است.

کد مطلب: ۷۰۹۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امروز دوشنبه 16 بهمن ماه در آئین افتتاح نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اظهار کرد: مدرسه انقلاب برای همه ما یک مدرسه است. این مدرسه برپا است تا درس‌های خود را به نسل بعد منتقل کند. درس‌های انقلاب از ایمان،‌ عزت، شرف،‌ اخلاق،‌ ایثار،‌ مقاومت و خودباوری است که همه در سه کلمه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خلاصه شد.

وی ادامه داد:‌ شما می‌توانید در سراسر جهان نشانه‌هایی از درس‌های انقلاب ایران ببینید. انقلابی که با هیچ‌یک از انقلاب‌های پیشین که در کتاب‌های درسی آمده‌اند قابل مقایسه نیست. انقلابی که 40 سال توانسته است روی حرف خود بایستد تا پرچم خود را بر افراشته نگهدارد و تصویری را ارائه بدهد که دیگر انقلاب‌های جهان در مقابل آن کوچک هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با ذکر این مطلب که نیاز امروز جامعه ما داشتن مدارس انقلابی در سراسر کشور است گفت: مدرسه‌ای می‌خواهیم که تراز انقلاب اسلامی باشد و در آن عناصر انقلابی تربیت شوند؛‌ عناصری که فکرشان و عملشان انقلابی باشد. امید ما این است که همه مدارس ما روزی مدارس تراز انقلاب اسلامی شوند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: زمانی این اتفاق می‌افتد که مدیریت مدارس، کتاب‌های درسی، تصمیم گیری‌ها و فرایندهای آموزشی و پرورشی ما همه انقلابی باشد. دانش‌آموزان این مدرسه هم باید انقلابی باشند.

وی ادامه داد: انقلاب چیزی نیست که بتوان آن را تزریق کرد یا سفارش داد. بلکه یک جوشش درونی است و همه اقدامات دیگر درواقع مقدمات و زمینه آن را فراهم می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با ذکر این مطلب که سیاسی بودن مساوی با انقلابی بودن است گفت: بسیار ناراحتم از اینکه این روزها بیماری سیاست‌زدگی نشاط سیاسی را از افراد گرفته است. سیاست‌زدگی ‌پژمردگی،‌ ناامیدی و خستگی می‌آورد و از جمله خطراتش این است که جمال انقلاب خصوصا در برابر چشم نسل جدید مستور می‌شود. نتیجه این می‌شود که نسل جدید انقلاب که آن دوران را ندیده و درک نکرده است تصویر نادرستی از انقلاب پیدا می‌کند و دستاوردهای مادی، معنوی، سیاسی، ‌اجتماعی و بین‌المللی آن پوشیده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بیماری سیاست‌زدگی با داروی محبت و انصاف و صبر و تقوا درمان شود. بچه‌های ما هم باید مواظب باشند دچار این بیماری نشوند و نهضتی را که حاصل زحمت هزاران انسان سرفراز است حفظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار