محمد حسین مهدویان: نقطه اشتراک «لاتاری» با فیلم‌های قبلی‌ام هادی حجازی‌فر است

تهران (پانا) - محمد حسین مهدویان کارگردان جوان سینما که پدیده دو جشنواره گذشته فیلم فجر با آثاری چون ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز بود، معتقد است،نقطه اشتراک «لاتاری» با فیلم های قبلی اش تنها «هادی حجازی فر» است.

کد مطلب: ۷۰۹۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد حسین مهدویان کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «لاتاری» در گفت و گو با پانا با اشاره به حضورش در جشنواره فیلم فجر گفت: منتظر جایزه نیستیم وحضور«لاتاری» در جشنواره به خاطرنتیجه نظرسنجی و پیام های بی شمارمردم و مخاطبان سینما و تمایلشان برای دیدن این فیلم است.
وی افزود: برای پاسخ به محبت مردم تمام تلاشمان را برای حضور این فیلم در جشنواره کردیم، رضایت مردم بهترین چیزی است که تیم من دوست دارند کسب کنند.
مهدویان در پاسخ به اینکه مردم فیلم های قبلی وی را مربوط به یک جناح خاص می دانند با تماشای «لاتاری» چه باوری در آن ها به وجود خواهد آمد، گفت: اگر دیدن دو فیلم قبلی این باور را در آن ها به وجود نیاورده که من به سینما فکر می کنم پس «لاتاری» نیز این تفکر را ایجاد نخواهد کرد.
وی در خصوص شرایط تولید فیلم در خارج از ایران توضیح داد: ساخت و تولید فیلم داخل ایران بسیار راحت تر از خارج آن است، ساخت «لاتاری» در خارج از کشور تجربه ای سخت و وحشتناک بود، زیرا صحبت کردن به زبان غیر مادری و ارتباط گرفتن با مردم دشوار بود.
کارگردان فیلم «لاتاری» درباره زیبا کرمعلی و قابلیت او برای ایفای نقش با توجه به اولین تجربه اش گفت: به هرحال جنس بازی بازیگری که بارها مقابل دوربین رفته با بازیگری که نخستین بار این کار را تجربه میکند، متفاوت است.
وی درباره ملاک انتخاب این نقش افزود: توانایی اجرای نقش، چهره و سن مهم بود که زیبا کرمعلی دارای این ملاک ها بود و به خوبی از عهده ی نقش برآمد.
مهدویان با اشاره به راحت بودن ساخت فیلم روز نسبت به دیگر فیلم ها افزود: ساخت فیلم روز نسبت به دیگر فیلم ها آسان تر است. فیلم برداری در خارج برای ما مشکلاتی به همراه داشت اما پلان هایی که در تهران گرفته شد این باور را در ما ایجاد کرد که ورود کردن به زندگی آدم های عادی و فیلم ساختن از آن راحت تر از فرآیندی بود که در ساخت دو فیلم قبلی تجربه کردیم.
مهدویان ادامه داد: به لحاظ فضاسازی برای تولید فیلم خوب باید دو کار انجام می شد، روایت درست داستان و شکل دهی به ویژگی های احساسی آن و دیگر این که زمینه ساخت فیلم را به لحاظ زمان، مکانو پوشش بازیگران مورد کنترل قرار داد.ولی ما تمام انرژیمان را صرف شکل دهی به بخش حسی و عاطفی داستان کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار