مدیر کمیته امداد قوچان:

رشد 90 درصدی زکات محرومین قوچان

مدیر کمیته امداد قوچان با بیان این مطلب که در ده ماهه امسال 307 میلیون تومان زکات در بخش محرومین جمع آوری شد، از رشد 90 درصدی زکات خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۹۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از خراسان رضوی، حسن دهقانی امیر آبادی گفت: با تشکیل شورای زکات در شهرستان، مسئولیت جمع آوری آن به عهده کمیته امداد قرار دارد بطوری که در روستا های دارای شرایط زکات با معرفی افرادی به عنوان رابط، وجه نقدی گرفته و زکات را به دبیر خانه کمیته تحویل می دهند.

وی افزود: همچنین شورای فرعی داریم که رابطین از طریق رسانه ها به انتقال تجربیات می پردازند که در بخش مستند سازی نیز رتبه اول در استان را کسب نمودیم.

مدیر کمیته امداد قوچان تصریح کرد: کل زکات در 10 ماهه امسال نیز یک میلیارد و 12 میلیون تومان جمع آوری شد که توانستیم با جمع آوری 35 تن محصولات سردرختی وتوزیع آن بین مددجویان همان مناطق اقدام نماییم.

دهقانی یادآور شد: در کنار آن با توجیه نمودن از حامیان و خیرین توسط مبلغان روستاها، دهیارها و رابطین جهت فرهنگ سازی بهتر اقدام شد.

وی به طرح موفق حامیان اکرام وایتام اشاره نمود و گفت: 1200 نفر حامی، ایتام و محسنین برای 710 فرزند تحت پوشش قرار داده شده است که در ده ماهه اول، 300 میلیون تومان از خدمات نقدی وغیر نقدی استفاده شده است.

دهقانی افزود: این طرح مهر ماه امسال از نظر درآمدی رتبه اول استان را کسب نمودیم و به جهت این که حامیان نیز ایتام را نمی شناسند و عزت نفس آنان نیز حفظ می شود از اهمیت خاصی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار